Nije ličilo na lansiranje svemirske letjelice Ilona Maska ili predstavljanje novog modela ''Tesla'' automobila, ali događaj je s obzirom na okolnosti imao jednak značaj.
Prije pet godina, na današnji dan, u Aleksandrovcu pored Laktaša, novinarima, minsitrima i drugim zvanicama predstavljen je žuti automobil na električni pogon čije su komponente dijelom proizvedene ili sklopljene u RS, umijećem domaćih firmi.
Bio je 1. novembar 2013. baš kada je automobil kompanije "Tesla", "Tesla Model S" proglašen za automobil godine na svijetu kada je u fabrci "Jakše" zakazano lansiranje prvog električnog automobila u ovim krajevima koje realizovano u okrilju preduzeća koje se zvalo, gle slučajnosti, ''Nikola Tesla''.
Lansiranje ovog "Falkona 9" (imao je kolokvijalni naziv ''Street scooter'') iz Lijevča polja publika je dočekala aplauzom i nevjericom koja se, iako je za osudu, pokazala kao ispravna jer su ranije iz različitih izvora stizali glasovi da je profesor Dragan Vučetić, tvorac ideje i direktor tadašnjeg preduzeća ''Nikola Tesla'', već poznat po ne baš uspješnim projektima.
Ali nadležni su se bavili budućnošću i visokom tehnologijom pa ih nije bilo briga. Preduzeće je uz garancije Narodne skupštine RS iste godine uzelo kredite od banaka u vrijednosti 12 miliona KM te se usput bavilo i razvojem tekstilne industrije u Hercegovini.
Iako zvuči pomalo fantastično, tog dana prije pet godina sve je izgledalo sasvim realno: firme iz RS automobile su sklapale po narudžbi partnera iz Njemačke, a jedan model koštao je oko 10.000 evra i bilo je planirano da se ponudi i domaćim kupcima. Punjač je takođe proizvela jedna lokalna firma.
Međutim, kada se ''lansirni'' i medijski dim razišao a pogledi još uvijek bili uprti ka nebu, Ilon Mask Vučetić je ispario ili se "hiperlupom" lansirao za Njemačku.
U junu 2015. godine podnesen je izvještaj tadašnjem Specijalnom tužilaštvu RS protiv Vučetića zbog osnova sumnje da je kao v. d. direktora Javnog preduzeća “Nikola Tesla” zloupotrijebio službeni položaj i izvršio poslovnu prevaru, čime je ovom preduzeću uzrokovao štetu od 1.104.878 KM.
Istragu je kasnije preuzelo Posebno odjeljenje za suzbijanje korupcije, organizovanog i najtežih oblika privrednog kriminala. U avgustu iste godine, MUP je dostavio i dopunu izvještaja.
Republičko javno tužilaštvo u maju ove godine je poslalo Njemačkoj zamolnicu da uruči poziv za ispitivanje Vučetiću koji je osumnjičenom za milionsku štetu pričinjenu u RS.
On se tereti da je čineći krivična djela od 9. oktobra 2012. do 24. marta 2014. godine omogućio sticanje protivpravne imovinske koristi firmi "Nikola Tesla GMBH" u Kelnu (Njemačka) od 500.175 KM, koju je ostvario preko preduzeća "Nikola Tesla" Banjaluka.
Vučetić se tereti da je baš pomoću projekta opisanog u uvodu izvršio isporuku robe i usluga preduzeću "Nikola Tesla GMBH" Keln, dok je istovremeno preduzeće "Nikola Tesla" u RS opteretio izdajući mjenice u njihovo ime i na njihov teret kao garanciju da će preduzeće iz Kelna ispuniti preuzete obaveze čime je oštetio ''Teslu'' u Banjaluci, a ''Tesli'' u Kelnu omogućio imovinsku korist od 500.000 KM.
Elektro-automobilski san se volšebno pretvorio u drugo agregatno stanje - u novac koji nestao sa Vučetićem. Stanovnici RS vratili su se motorima sa unutrašnjim sagorjevanjem, pa ih je umjesto utopijske brige o stanju baterije automobila, sačekalo dosta realnije - povećanje akciza i poskupljenje goriva.