Najnoviji izvještaj urađen u američkoj saveznoj državi Džordžiji detaljno opisuje skandal sa prikazivanjem lažnih rezultata na školskim testovima.
Prema državnom izvještaju urađenom, polovina škola u Atlanti je dozvoljavala "naduvavanje" rezultata standardnih godišnjih testova više od 10 godina u nastojanju da pokažu da ispunjavaju zahtjeve Vašingtona da "nijedno dijete ne sme da zaostane" u obrazovanju.
Za nastavnike i njihove šefove ulog je bio veliki. Škole koje ne postignu dobre rezultate na testovima i ne ispune određene kriterijume po saveznom zakonu, bile su u opasnosti od ozbiljnih kazni, uključujući obavezu na dodatne časove, dozvolu roditeljima da prebace djecu u bolje škole i otpuštanje nastavnika i direktora.
U izvještaju se otkriva da su se škole pravile da ne vide ili čak odobravale postupke nastavnika koji su brisali pogrešne odgovore na testovima ili ohrabrivali učenike da prepisuju.
Desetinama hiljada učenika u 44 škole, većinom u najsiromašnijim kvartovima, omogućeno je da polože razred, iako nisu znali osnovne stvari, prenosi AP.
Razlog za to je bila federalna politika, odnosno zakon da "nijedno dijete ne smije da zaostane" u obrazovanju, donet 2001. godine u vrijeme administracije Džordža Buša.
U nastojanju da ispune zahtjeve zakona, izbjegnu sankcije ili steknu pravo na dodatna sredstva, direktori su kažnjavli i otpuštali sve one koji bi prijavili nepravilnosti, "stvarajući atmosferu straha, zastrašivanja i odmazde", navodi se u izvještaju.
Jedan od nastavnika je rekao istražiteljima da se školama upravljalo kao mafijom.
"Svi su bili u strahu", potvrdio je i jedan drugi nastavnik. "Ne radi se o tome da su nastavnici željeli to da rade, već da su bili uplašeni."
U Džodržiji, nastavnici su se žalili istražiteljima da su neki jedanaestogodišnjaci znali da čitaju kao šestogodišnjaci ali da su direktori insistirali da svi moraju da polože standardne testove.
Nastavnici su ili dobijali naredbe da varaju ili su bili izloženi takvom pritisku da nisu imali izbora.
Tako je jedan direktor novozaposlenoj nastavnici rekao da škola čini sve da dostigne ciljni rezultat na testovima, čak i ako to znači "kršenje pravila", navedeno je u izvještaju.
Posljedice ove afere su nesagledive.
Pored posljedica po djecu, od kojih su se neka već suočila sa dramatičnim pogoršanjem rezultata prilikom prelaska u drugu školu, škole koje su varale mogle bi biti primorane da vrate stotine hiljada dolara državnih sredstava koja su dobile zbog navodnih dobrih rezultata na testovima i to u trenutku kada se obrazovanje već suočava sa smanjenjem budžeta.
(Tanjug)