Trgovci sve češće uvode vještačku inteligenciju u sisteme nadzora.

Trgovci se odlučuju za samouslužne kase prije svega zbog uštede na troškovima radne snage i ubrzanja procesa kupovine. Prema podacima Instituta za istraživanje trgovine EHI, broj ovih kasa u Njemačkoj brzo raste, a sličan trend očekuje se i u drugim evropskim zemljama. Iako ih kupci sve češće biraju zbog praktičnosti, upravo su samouslužne kase često meta krađa, piše Tagesschau.
Frank Horst, stručnjak iz EHI-ja, upozorava da su krađe na samouslužnim kasama 15 do 30% učestalije u odnosu na klasične kase. Razlog je jednostavan, kupci sami skeniraju proizvode, a neki namjerno preskaču određene artikle ili mijenjaju bar-kodove jeftinijih i skupljih proizvoda.
Kako bi se suzbio talas krađa, trgovine sve češće posežu za rješenjem u vidu vještačke inteligencije. Napredni AI sistemi koriste pametne kamere koje u realnom vremenu analiziraju ponašanje kupaca, prepoznaju nepravilnosti prilikom skeniranja proizvoda i šalju upozorenja osoblju na kasi u slučaju sumnjivih situacija.
AI kao rješenje za problem krađa
Kako bi smanjili finansijske gubitke, trgovci sve češće uvode vještačku inteligenciju u sisteme nadzora. AI koristi napredne kamere koje prate ponašanje kupaca tokom skeniranja proizvoda i analiziraju svaku potencijalnu nepravilnost. Na primjer, ako kupac ne skenira artikal i odmah ga stavi u kesu, sistem može prikazati upozorenje na ekranu kase sa pitanjem: "Da li ste skenirali posljednji proizvod?“
Pored toga, vještačka inteligencija može prepoznati i druge sumnjive radnje, poput:
Zamejne proizvoda – ako kupac skenira bocu gaziranog pića, ali u kesu stavi bocu skupog šampanjca, sistem može registrovati neusklađenost.
Neusklađene težine – ako kupac skenira jeftiniji proizvod (npr. banane), ali zatim odloži artikal znatno veće težine, AI to može prepoznati.
Skrivene boce alkohola – ako se u gajbi vode nalaze flaše votke, pametni sistem može primijetiti anomaliju.
Sistem može obavestiti osoblje putem tihog alarma, tako da kupac nije svjestan nadzora.
Prema anketi novinske agencije dpa, veliki trgovački lanci poput Rewea, Ikee i Rossmanna već koriste ili testiraju AI tehnologiju u svojim radnjama. Kaufland, Lidl i Obi još uvijek razmatraju njenu primjenu, dok se neke kompanije ne žele javno izjašnjavati o ovom pitanju.
Tehnološka kompanija Diebold Nixdorf, jedan od vodećih dobavljača ovih sistema, tvrdi da AI nadzor ne ugrožava privatnost kupaca, jer se podaci obrađuju anonimno. Kamere ne vrše stalni video-nadzor, već služe isključivo za prepoznavanje nepravilnosti u procesu skeniranja proizvoda.
(Blic, Mondo)