• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dobiju poklon za Božić, pa ga prodaju

Sve više Francuza spremno je da svoj božićni i novogodišnji poklon proda kad praznici prođu, rezultat je najnovijeg istraživanja.

 Dobiju poklon za Božić, pa ga prodaju Izvor: MONDO

Istraživanje je uradio OpinionVej, institut za marketinška i politička istraživanja u Francuskoj.

Istraživanje je rađeno za potrebe Pris Ministra, kompanije koja se bavi online prodajom.

Sklonost da se odvoje od svog božićnog poklona i preprodaju ga, pokazalo je, prema ovoj anketi, 52 odsto Francuza, u odnosu na 48 odsto, prošle godine, prenosi francuski La Parizjen.

Za razliku od ove grupe, oni koji se protive ovakvom činu, gotovo su jedinstveni (njih 90 odsto) u ocjeni da takvo ponašanje skrnavi značenje poklona i samu božićnu magiju.

Kao glavni razlozi prodaje poklona najčesće se navodi to što primalac poklona već poseduje isti ili sličan, ili mu se jednostavno ne dopada, ili pak mogućnost da se dođe do novca. I dok su muškarci podijeljeni u odnosu na ovu temu, žene (njih 61 odsto) su spremnije da se odvoje od nekog poklona.

Fenomen preprodaje božićnih poklona je osnažen ekonomskom krizom, smatra Olivije Matio, predstavnik Pris Ministra i dodaje da ne čudi podatak da je 35 odsto njih u kategoriji onih koji preduzimaju ove akcije, kao razlog navelo potrebu da dođu do novca za tekuću potrošnju.

Istraživanje je takođe pokazalo da pokloni koji se najlakše preprodaju su oni koji su dobijeni od daljih rođaka, kolega ili baba i deda. Međutim, samo 6 odsto Francuza je priznalo nekome da je ovakve akcije preduzimalo, pri čemu su muškarci bili nešto iskreniji (njih 8 odsto), u odnosu na žene (4 odsto).

Što se tiče rodnih i starosnih kategorija, žene i mladi dominiraju među onima koji su skloni ovakvim aktivnostima, objašnjava Olivije Matio, tvrdeći da je podatak logičan s obzirom da su ove dvije kategorije više pogođene ekonomskom krizom, budući da se od njih očekuje veća dovitljivost u sastavljanju kraja s krajem.

Istraživanje je obavljeno u periodu od 12. do 14. decembra, na reprezentativnom uzorku od 1.054 osobe starije od 18 godina.

U Francuskoj se ove godine za poklone u prosjeku izdvajalo 346 evra.

(Tanjug)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE