Neimenovani izvor tvrdi da je Kim Džong Il bio veoma bijesan i ljut, što je vjerovatno i dovelo do srčanog udara, a potom i do smrti korejskog vođe
Kim Džong-il preminuo je u vozu od posljedica srčanog udara pošto se iznervirao zbog loše izgrađene brane na hidrocentrali od koje zavisi snabdijevanje Pjongjanga strujom, tvrde obavještajni izvori.
Bivši sjevernokorejski vođa je 17. decembra prošle godine obilazio branu na hidrocentrali koja je zbog kvara puštala vodu kroz procjepe. Kako piše jedan južnokorejski list, Dragi vođa je odmah po saznanju o kvaru krenuo u inspekciju i naredio hitnu popravku.
Neimenovani izvor tvrdi da je bio veoma bijesan i ljut, što je vjerovatno i dovelo do srčanog udara.
Pojedinci ipak sumnjaju da je Kim Jong-il preminuo u vozu, jer neki obavještajni izvori tvrde da privatni voz Dragog vođe 17. decembra nije napustio Pjongjang, objavio je Chosun.
Sjeverna Koreja je 19. decembra 2011. saopštila da je Kim Džong-il preminuo od posljedica srčanog udara izazvanog umorom i stresom.
Inače, hidrocentrala je bila jedan od ključnih projekata preminulog vođe. Izgradnja je počela 2009. godine i Kim Džong -il je obišao radove po dva puta u 2009, 2010. i 2011. godini.
Njegov sin, sadašnji lider Kim Džong-un, u inspekciju je otišao već četiri puta.
Izgradnja hidrocentrale je završena u aprilu ove godine, čak sedam godina prije zadatog roka. Ali, nakon pritiska i brzine izgradnje hidrocentrala je loše urađena, zbog čega je došlo do brojnih pukotina na brani.
Ipak, nisu samo pukotine problem, već je, kako tvrdi neimenovani izvor, u pitanju sigurnost cijele brane visoke 100 i duge 555 metara.
(MONDO)