• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prizemljuje se hiljadu "erbasova"?

Od evropskog proizvođača aviona moglo biti zatraženo da naredi privremeno spuštanje svih aktivnih dugolinijskih aviona iz porodice A-330 i A-340.

 Prizemljuje se hiljadu "erbasova"? Izvor: MONDO

U proteklih 30 dana svijet su užasnule dvije avionske nesreće u kojima su živote iznad Atlantskog i Indijskog okeana izgubili putnici u "erbasovim" letjelicama avio-prevoznika "Er Frans" i "Jemenija er".

Zato se s nestrpljenjem očekuje da francuska Kancelarija za istrage i analize (BEA) u četvrtak da predstavi prvi izvještaj o udesu "erbasa A-330" iznad Atlantika, u kojem bi od evropskog proizvođača aviona moglo biti zatraženo da naredi privremeno spuštanje svih aktivnih dugolinijskih aviona iz porodice A-330 i A-340.

Prema pisanju londonskog "Tajmsa", moguće je da će BEA kao "presudni faktor" nesreće na letu AF-447 navesti olujno vrijeme, ali "glavni problem", o kome se do sada najviše govorilo i koji je u smrt odveo 228 putnika i članova posade, najvjerovatnije jeste pogrešno očitavanje na senzorima za mjerenje brzine.

Već duže vrijeme se znalo da su avioni A-330 i A-340 imali određenih problema sa Pitoovim cijevima, pa čudi zašto Evropska agencija za vazduhoplovnu bezbjednost nije preduzela odgovarajuće mjere prije nego što se dogodila nesreća 1. juna.

"Er Frans" nije želio da čeka nalaze zvanične istrage, pa je uprava kompanije nakon protesta unije pilota odlučila da ugradi nove senzore za mjerenje brzine na svojim dugolinijskim avionima. Slično je postupio i američki avio-prevoznik "Nortvest erlajns", koji je nakon navodnih problema sa očitavanjem brzine tokom leta za Tokio 26. juna odlučio da zamijeni Pitoove cijevi na avionima "erbas A-330". Američki odbor za bezbjednost saobraćaja naredio je da se istraži incident na pomenutom letu za Tokio, kao i onaj u maju kada je na letu iz Sao Paula za Majami letjelica brazilske avio-kompanije TAM imala probleme sa gubitkom visine.

"Erbas" je prvi put ukazao na moguće probleme sa senzorima još 1994. godine i avio-prevoznicima je dosad predlagana njihova zamjena, ali su naredbodavne mjere izostale. Zato nije isključeno da bi rezultati francuske istrage mogli poslužiti kao povod nadležnim nacionalnim i međunarodnim tijelima za vazduhoplovnu bezbjednost da narede zamjenu spornih avionskih dijelova. Ishod bi mogao biti privremena zabrana saobraćaja za gotovo hiljadu dugolinijaša vodećeg svjetskog proizvođača, prenosi "Politika".

Iako su svjetske agencije u srijedu prenijele izjavu neimenovanog francuskog zvaničnika da je locirana barem jedna od "crnih kutija" iz aviona "erbas A-310" koji se u utorak, sa 153 osobe, srušio u Indijski okean kod Komorskih ostrva – ta vijest je kasnije demantovana.

"Naš avion je detektovao zvučni signal, koji ne potiče od crnih kutija, nego bi prije mogla biti riječ o uređajima koji emituju signal u hitnim situacijama", izjavio je za AFP francuski ministar za saradnju Alen Žojande.

Potpredsjednik Komora Idi Nadohim rekao je da u operaciji spasavanja koju pomažu francuski i američki avioni i brodovi nisu pronađeni novi preživjeli. Sa druge strane, za sada jedina potvrđena preživjela putnica Baija Bakari (14) uspješno se oporavlja u bolnici u prestonici Moroniju.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE