Udruženje "Nova generacija" objavilo je podatak da je Plavi telefon, savjetodavna linija za djecu i mlade, prošle godine zabilježio više od 10.000 poziva.
Kako su naveli najčešći razlozi za poziv bili su mentalno zdravlje, nasilje i zlostavljanje, porodični i vršnjački odnosi, te nasilje na internetu.
Iz "Nove generacije" ističu da ovi podaci ukazuju na to da je građanima potrebno obezbijediti dodatne usluge i programe sa kojima će se zaštiti i unaprijediti mentalno zdravlje stanovništva te prevenirati nasilje i zlostavljanje.
"Iako smo ponosni na povjerenje koje nam građani svakog dana ukazuju, mi ga shvatamo i kao obavezu da ovu godinu nastavimo sa jednakim naporima osmišljavajući i implementrajući inovativne prakse psihosocijalne zaštite stanovništva", stoji u objavi ovog udruženja.
Navode da se broj savjetodavnih razgovora o mentalnom zdravlju u 2021. godini povećao za čak pet puta, dok se broj razgovora na temu nasilja na internetu i elektronske zloupotrebe povećao čak osam puta u odnosu na period prije pandemije.
U ovom periodu Plavi telefon je zaprimio ukupno 640 upita putem usluge e-savtovanja, pri čemu se najveći broj djece obratio putem integrisanog četa na sajtu Plavog telefona.
Kako su naveli, 73 odsto prijava odnosilo se na nasilje u porodici, dok se po devet odsto prijava odnosilo na seksualno uznemiravanje, nasilje putem interneta, te nasilje u vezama.
(Mondo)