• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sarajevo: 122 godine električnog tramvaja FOTO

Autori mondo.ba Autori Samir Cacan

Nakon što je austrougarska aneksirala Bosnu i Hercegovinu počela je s razvojem i odernizacijom saobraćaja na ovom području.

 Sarajevo: 122 godine električnog tramvaja Izvor: Mondo.ba/Samir Cacan

Tako je Sarajevo među prvima u Evropi dobilo tramvajski saobraćaj. Prvi tramvaj s konjskom vučom počeo je s radom 1. januara 1885. godine.

Deset godina kasnije, tačnije na današnji dan 1895. godine Sarajevom je počeo kružiti prvi električni tramvaj.

Da li ste znali?

Na prostoru bivše Jugoslavije čak dvanaest gradova je imalo tramvajski saobraćaj. Danas na tom prostoru ovaj vid transporta je u funkciji u samo četiri grada (Beograd, Zagreb, Osijek i Sarajevo). Tramvajski saobraćaj su prestali koristiti: Ljubljana, Dubrovnik, Rijeka, Pula, Velika Gorica (samo na konjsku vuču), Novi Sad, Subotica i Niš.

Riječ je o prvom električnom tramvaju naziva Gross Lichterfelde Tramway, a kojeg je proizvela firma Siemens & Halske.

Trasa kojom se kretao ovaj tramvaj išla je od današnjeg hotela Bristol, do Latinske ćuprije (Principov most).

Prvi električni tramvaj imao je dvoje vrata, a mogao je ukupno primiti 24 putnika. Ovaj tramvaji imao je odvojene vagone za pušače i nepušače, a čak je, u početku, bilo i posebnih vagona za muškarce i žene. Vozači i kondukteri su imali pravila u oblačenju i održavanju higijene.

Zablude o tramvaju u Sarajevu

Česta je zabluda da je Sarajevo imalo prvi tramvaj u Evropi. Ovaj podatak, koji se često može pronaći u medijima ili čuti od lokalnog stanovništva, nije ni tačan. Prvi tramvaji na konjsku vuču pojavili su se u velškom gradu Swansea i to početkom 19. stoljeća. Sarajevo nije ni prvi grad na prostoru bivše Jugoslavije koji je imao tramvaj. U septembru 1884. godine tramvaj je dobio Osijek.

Nije tačan ni podatak da je Sarajevo imalo prvi električni tramvaj. Prvi električni tramvaji testirani i korišteni su u predgrađu Berlina Lichterfelde 1881. godine, četiri godine prije nego je Sarajevo dobilo tramvaj na konjsku vuču. Sarajevski električni tramvaj nije najstariji niti u Austro-ugarskoj. Budimpešta je imala električni tramvaj još od 1887. godine. Čak je i Beograd počeo uvođenje električnog tramvaja godinu dana prije Sarajeva.

Ipak, Sarajevo je jedan od prvih gradova koji je imao potpuno razvijenu električnu tramvajsku mrežu, dok su u brojnim drugim gradovima na jednim linijama radili električni, a na drugim tramvaji na konjsku vuču.

Sarajevo dobilo i električnu rasvjetu

Uporedo s električnim tramvajem Sarajevo je 1. maja 1895. godine dobilo i električnu uličnu rasvjetu, a električnu rasvjetu dobile su i najznačajniji objekti u gradu. Generalna proba održana je 3. i 4. Aprila, a ulična rasvjeta je zvanično puštena u funkciju nešto manje od mjesec dana kasnije.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Jasenko

Na prostoru Jugoslavije, govorim samo za područje Istre, osim pulskog, postojali su još električni opatijski tramvaj (neovisno o riječkom), na liniji Matulji - Opatija - Lovran, električni u Piranu i konjski u Rovinju.

MONDO REPORTAŽE