Nakon što je austrougarska aneksirala Bosnu i Hercegovinu počela je s razvojem i odernizacijom saobraćaja na ovom području.
Tako je Sarajevo među prvima u Evropi dobilo tramvajski saobraćaj. Prvi tramvaj s konjskom vučom počeo je s radom 1. januara 1885. godine.
Deset godina kasnije, tačnije na današnji dan 1895. godine Sarajevom je počeo kružiti prvi električni tramvaj.
Riječ je o prvom električnom tramvaju naziva Gross Lichterfelde Tramway, a kojeg je proizvela firma Siemens & Halske.
Trasa kojom se kretao ovaj tramvaj išla je od današnjeg hotela Bristol, do Latinske ćuprije (Principov most).
Prvi električni tramvaj imao je dvoje vrata, a mogao je ukupno primiti 24 putnika. Ovaj tramvaji imao je odvojene vagone za pušače i nepušače, a čak je, u početku, bilo i posebnih vagona za muškarce i žene. Vozači i kondukteri su imali pravila u oblačenju i održavanju higijene.
Zablude o tramvaju u Sarajevu
Česta je zabluda da je Sarajevo imalo prvi tramvaj u Evropi. Ovaj podatak, koji se često može pronaći u medijima ili čuti od lokalnog stanovništva, nije ni tačan. Prvi tramvaji na konjsku vuču pojavili su se u velškom gradu Swansea i to početkom 19. stoljeća. Sarajevo nije ni prvi grad na prostoru bivše Jugoslavije koji je imao tramvaj. U septembru 1884. godine tramvaj je dobio Osijek.
Nije tačan ni podatak da je Sarajevo imalo prvi električni tramvaj. Prvi električni tramvaji testirani i korišteni su u predgrađu Berlina Lichterfelde 1881. godine, četiri godine prije nego je Sarajevo dobilo tramvaj na konjsku vuču. Sarajevski električni tramvaj nije najstariji niti u Austro-ugarskoj. Budimpešta je imala električni tramvaj još od 1887. godine. Čak je i Beograd počeo uvođenje električnog tramvaja godinu dana prije Sarajeva.
Ipak, Sarajevo je jedan od prvih gradova koji je imao potpuno razvijenu električnu tramvajsku mrežu, dok su u brojnim drugim gradovima na jednim linijama radili električni, a na drugim tramvaji na konjsku vuču.
Sarajevo dobilo i električnu rasvjetu
Uporedo s električnim tramvajem Sarajevo je 1. maja 1895. godine dobilo i električnu uličnu rasvjetu, a električnu rasvjetu dobile su i najznačajniji objekti u gradu. Generalna proba održana je 3. i 4. Aprila, a ulična rasvjeta je zvanično puštena u funkciju nešto manje od mjesec dana kasnije.