Grad Banjaluka objavio je danas javni poziv za prikupljanje prijava za obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza
Gradonačelnik Banjaluke Igor Radojičić rekao je da je danas objavljen javni poziv za obavljanje usluge javnog gradskog i prigradskog prevoza za narednih sedam godina, s ciljem povećanja kvaliteta usluge, broja i zadovoljstva korisnika, modernizacije autobusa i saobraćaja uopšte, uvođenja novih linija, mogućnosti subvencija i jednostavnije kupovine karata.
"Javni poziv je postavio nekoliko novih standarda čiji su osnovni ciljevi podizanje nivoa usluge, uključujući kvalitet i nove standarde za 21. vijek - da se poveća broj korisnika javnog prevoza jer je generalno interes grada da se smanji frekvencija saobraćaja i korištenje motornih vozila", rekao je Radojičić.
On je podsjetio da je javni gradski i prigradski prevoz u Banjaluci prije dvadesetak godina privatizovan i obavlja se po javnom pozivu koji se odnosi na više godina unaprijed.
Radojičić je rekao da postoji niz novina, a jedna od njih je da će svi autobusi javnog gradskog i prigradskog sapobraćaja morati da imaju klimatizaciju, ističući da je prelazni period za ispunjavanje ovog standarda tri godine.
Prema riječima Radojičića, drugi važan standard je da će svi prevoznici u periodu do pet godina morati da imaju prilazne rampe za lica sa invaliditetom i to će biti obavezan sadržaj za svakog od autobusa javnog gradskog i prigradskog saobraćaja.
On je rekao da se i kroz program pametnog grada uvode novine u saobraćaj, a to su dži-pi-es /GPS/ praćenja autobusa i pametna stajališta.
Govoreći o korekcijama cijena, Radojičić je rekao da je Grad u situaciji konstantnog pregovaranja sa prevoznicima jer je javni gradski i prigradski u Banjaluci privatizovan.
"Zakon propisuje da cijenu formira davalac usluge, u ovom slučaju privatni prevoznik, ali na cijenu javne usluge saglasnost mora dati lokalna zajednica, u ovom slučaju Grad. Specifično je što imamo privatnog prevoznika koji formira cijenu i Grad na to daje saglasnost i konstantno smo natjerani, po zakonu, na proces pregovaranja", rekao je Radojičić.
Radojičić je za avgust najavio novi krug pregovora sa privatnim prevoznicima o trenutnoj cijeni karata jer je cijena goriva i dalje niža u odnosu na onu sa kojim je izvedena trenutna važeća cijena karte koja je 1,80 KM.
On očekuje od 1. septembra red vožnje u javnom prevozu u punom kapacitetu, napominjući da je aktuelan redukovan ljetni red vožnje i da se Grad sprema i za pregovore sa prevoznicima i o cijeni karata.
Načelnik gradskog Odjeljenja za saobraćaj Slaviša Sandić precizirao je da u Banjaluci dnevno ima 2.300 polazaka u javnom prevozu, te da prevoznici u gradskom i prigradskom saobraćaju godišnje realizuju više od osam miliona kilometara.
Sandić je rekao da je postavljen strateški cilj da 30 odsto građana ubuduće koristi javni prevoz, a da ga, prema procjenama, sada koristi oko 10 odsto građana Banjaluke.
"Morali smo voditi računa i o novim ulicama i javni prevoz moramo preusmjeriti tim pravcima. Na primjer, linija broj sedam saobraćaće preko nove poveznice naselja Paprikovac i Lauš, a neke dosadašnje linije saobraćaće pored `Delte`, preko banjalučkog polja", naveo je Sandić.
On je dodao da će se na tromjesečnom nivou razmatrati svi faktori koji formiraju cijenu karata.
Sandić je napomenuo da je jedna od novina da prevoznik ubuduće ima obavezu da prodaje set karata od pet pojedinačnih karata i kod vozača.
On je najavio da će za godinu dana biti urađena Studija javnog prevoza kojom će biti razmatrana opravdanost svake linije.
Šef gradskog Odsjeka za saobraćaj Slavko Davidović istakao je da se sitem javnog prevoza u Banjaluci sastoji od 23 linije gradskog i 33 linije prigradskog prevoza.
Davidović je rekao da više neće biti pet grupa linija, već tri, što indirektno znači jeftiniji prevoz i bolju uslugu.