U okviru posjete Narodnoj Republici Kini, predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković obratio se danas, na Međunarodnom sajmu potrošačkih proizvoda – EKSPO 2023, jednom od četiri najveća sajma u Narodnoj Republici Kini.
Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković izjavio je danas u kineskom gradu Hajkou na ceremoniji otvaranja Međunarodnog sajma potrošačkih proizvoda - EKSPO 2023 da Srpska povoljnim geografskim položajem i resursima kojima raspolaže ima mogućnost razvoja mnogih privrednih grana, te da blizina EU omogućava da se iz Srpske u roku od 24 časa kopnenim putem dostave različite vrste proizvoda u bilo koji dio Evrope.
Višković je istakao da trgovina predstavlja posebnu šansu za saradnju sa Kinom u obostranom interesu, te da je došao da ostvari prve kontakte sa privrednicima ostrva Hajnan i da se nada da će započeti uspješnu saradnju u oblasti privrede i trgovine.
"U saradnji sa Narodnom Republikom Kinom započeli mnoge smo projekte u energetici i infrastrukturi koji su osnova za privredni razvoj i povećanje naših ekonomskih parametara", rekao je Višković i naveo da se u ovom trenutku u Republici Srpskoj realizuju projekti koji dostižu vrijednost od nekoliko milijardi evra.
Premijer Srpske je naglasio da je opredijeljenost Vlade da detaljno prouči kineski model razvoja i da ga prilagodi potrebama Republike Srpske, saopšteno je iz Biroa Vlade za odnose s javnošću.
"Republika Srpska i srpski narod dugogodišnji su i iskreni prijatelji kineskog naroda i dio smo inicijative `Jedan pojas, jedan put`. Spremni smo da zajedno radimo na razvoju ove inicijative i da jačamo povezanost naših zemalja, jačanjem ekonomske saradnje", poručio je Višković.
On je ocijenio da politička komunikacija, infrastrukturna povezanost, slobodna trgovina, finansijska integracija, razmjena ljudskih resursa, predstavlja glavni pravac ekonomske saradnje i trgovinske razmjene između Republike Srpske i Kine.
"Kao što je rekao predsjednik Kine Si Đinping `Jedan pojas, jedan put` predstavlja aveniju svjetlosti za zajednički razvoj, a ne privatni put. Učestvujemo zajedno, sarađujemo zajedno i uživamo u rezultatima zajedno. Zajednička izgradnja inicijative `Jedan pojas, jedan put` podstiče razvoj na obostranu korist i daje nadu za bolje sutra", rekao je Višković i pozvao kineske privrednike da posjete Republiku Srpsku.
On je dodao da mu je čast što boravi u Kini, prijateljskoj zemlji, kao i na ostrvu Hajnan koje predstavlja jedan od modela za brzi ekonomski razvoj kroz inovacije i održivi razvoj.
Na ceremoniji svečanog otvaranja jednog od četiri najveća sajma u Kini, visoki zvaničnici te zemlje istakli su da je otvaranje prema svijetu glavni pravac kineskog razvoja, te da je kineska privreda ubrzala svoju transformaciju zahvaljujući stalnom povećanju potrošnje i investicija i da će dalje raditi na povećanju ponude visokokvalitetnih roba.
Ostrvo Hajnan, kao luka slobodne trgovine i međunarodni trgovinski centar, predstavlja platformu za dalji razvoj u tom pravcu.
U svečanom dijelu otvaranja sajma prisutnima su se obratili ministar trgovine Kine Vang Ventao, te Liu Sjaoming, guverner provincije Hajnana u čijem gradu Hajioku se održava sajam.
Obratili su se i sekretar pokrajinskog komiteta Komunističke partije Hajnan Feng Fej, zamjenik ministra spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije Marija Tripodi, potpredsjednik Vlade Laosa Kikeo Kajkampitone, ministar industrije i trgovine Vijetnama Ngujen Hong Dien, zamjenik ministra turizma kreativne ekonomije Indonezije Angela Herliani Tanesedibdžo i zamjenik generalnog direktora Svjetske trgovinske organizacije Žang Sjangčen.
Putem video linka, uključili su se i vice premijer Državnog Savjeta Kine He Lifeng, kao i premijer Italije Đorđija Meloni, koji su u uvodnom obraćanju pozdravili učesnike, organizatore i prisutne na sajmu.
U obraćanjima je poručeno da je Međunarodni sajam potrošačkih proizvoda - EKSPO 2023 velika prilika da se na tržište Kine plasira kvalitetna roba široke potrošnje, te da strani izlagači predstave svoje proizvode i usluge.
Sajam pruža platformu za izlaganje i trgovinu visokokvalitetnom robom široke potrošnje iz Kine i inostranstva.
Više od 3.300 brendova iz 65 zemalja i regiona učestvuje na sajmu, uključujući 147 brendova iz Italije, zemlje počasnog gosta.
Sa temom "Podijeli otvorene mogućnosti za stvaranje boljeg života", ovogodišnji sajam se fokusira na visokokvalitetne i nove potrošačke proizvode.
Očekuje se da će više od 300 brendova lansirati preko 1.000 novih proizvoda tokom ovogodišnjeg sajma.
Ove godine ukupna izložbena površina iznosi 120.000 kvadratnih metara, što je povećanje od 20 odsto u odnosu na prethodno izdanje. Samo međunarodni izložbeni dio zauzima 80.000 kvadratnih metara.
Planirano je da se tokom sajma održi preko 100 događaja, uključujući forume, promocije i sesije za pronalaženje partnera, dok će biti objavljeno više od 60 izveštaja, uključujući one o uvidima potrošača i trendovima potrošnje.
Sajam bi trebalo da traje do 15. aprila, a očekuje se da će ugostiti više od 300.000 posjetilaca.
(SRNA)