Prema informaciji Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice, usljed poplava i klizišta koje su zadesile BiH ove godine, raseljeno je 89.981 osoba.
Izvor: Samir Cacan, MONDO
Savjet ministara je u tom pravcu pozvao donatore da svoja raspoloživa sredstva usmjere, prije svega, u obnovu stambenih jedinica u najkraćem mogućem roku.
Prema informaciji Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice, usljed poplava i klizišta u BiH je raseljeno je 89.981 lice, potpuno su srušene 1.943 stambene jedinice, dok je 41.306 stambenih jedinica oštećeno, što je ukupno 43.249 stambenih jedinica, odnosno porodica koje trebaju stambeno zbrinjavanje, saopšteno je iz Savjeta ministara.
Radi smanjenja problema raseljenja uzrokovanog poplavama i stvaranja uslova za normalizaciju života, jedan od prioriteta je obnova i osposobljavanje zdravstvenih ustanova, škola i drugih javnih objekata.
Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice će redovno svaka tri mjeseca, a po potrebi i češće, dostavljati Savjetu ministara BiH informacije o rješavanju pitanja stanovanja, uzrokovanog poplavama i klizištima, s prijedlogom mjera za unapređenje stanja u ovoj oblasti.
Savjet ministara BiH zatražio je od Interresorne radne grupe informaciju o realizaciji zaključka sa 106. sjednice Savjeta ministara BiH u vezi s dostavljanjem prijedloga kriterijuma o raspodjeli pomoći nakon majskih poplava u BiH.
Savjet ministara BiH, na prijedlog Komisije za kupovinu/nabavku objekata za smještaj institucija BiH, donio je pojedinačne odluke o kupovini objekata za smještaj institucija BiH u Mostaru, Sarajevu, Tuzli, Banjaluci i Istočnom Sarajevu.
Na ovaj način Savjet ministara BiH želi sistemski riješiti problem smještaja institucija BiH i dugoročno ostvariti uštede u trošenju budžetskog novca, jer su prošle godine troškovi zakupa za smještaj institucija iznosili oko devet miliona KM.
Riječ je o objektu ili dijelovima objekata u Mostaru na adresi SPO "Orka" površine 1.598 metara kvadratnih u iznosu od 5.610.664 KM, zgradi "Hidrogradnje" u Sarajevu ukupne površine 3.170 metara kvadratnih po cijeni od 8.997.708 KM.
Tu je riječ i o poslovnom objektu u Banjaluci površine 722 metara kvadratnih – svojina GP "Krajina" po cijeni od 2.994.272 KM, te objektu u Istočnom Sarajevu površine 407 metara kvadratnih, svojina "Teakoma" Prnjavor po cijeni od 997.370 KM, kao i poslovnom objektu u Tuzli, zgrada "Tehnograda" po cijeni od 910.780 KM.
Savjet ministara prije donošenja ovih odluka usvojio je izvještaj Komisije za kupovinu/nabavku objekata za smještaj institucija BiH uz sugestije i zaključke Ministarstva finansija i trezora BiH.
Savjet ministara ranije je odobrio 20 miliona KM za Projekat kupovine/nabavke objekata za smještaj institucija BiH koji je uvršten u Program višegodišnjih kapitalnih ulaganja za period 2012 - 2014. godine.
Savjet ministara BiH usvojio je informaciju Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa o realizaciji projekta "Urgentna pomoć ugroženim vlasnicima stoke pogođenim poplavama i izgradnja kapaciteta za brzi oporavak od poplava" – projekat pomoći Organizacije za hranu i poljoprivredu UN (FAO).
Ovim projektom za BiH biće izdvojena sredstva za nabavku stočne hrane u vrijednosti od 476.000 američkih dolara. Na ovaj način biće distribuisano 620 tona lokalno proizvedene stočne hrane za 2500 malih uzgajivača stoke u područjima koja su najviše pogođena poplavama.
Savjet ministara BiH utvrdio je Prijedlog osnova za pregovaranje i zaključivanje Ugovora o granici između BiH i Crne Gore, kojim se unapređuju bilateralni odnosi, ispunjavaju obaveze preuzete Poveljom UN i šalje pozitivna poruka zemljama u regionu, evropskim i globalnim partnerima o spremnosti BiH i Crne Gore da sporazumno urede preostala otvorena pitanja.
Rok za obilježavanje granice na terenu je do tri godine od stupanja na snagu ovog ugovora.
Savjet ministara BiH odgodio je za narednu sjednicu izjašnjavanje o pojedinačnim informacijama o isteku mandata rukovodiocima u više institucija BiH i upravnih odbora, kao i o prijedlozima za imenovanje rukovodilaca u institucijama BiH, komisijama i tijelima Savjeta ministara BiH.