Aerodromi RS dobiće skoro dva miliona maraka subvencija za obezbjeđenje redovnog poslovanja i održavanje vazdušnog saobraćaja sa jedinog međunarodnog aerodroma u Srpskoj.
Tako je odlučeno na današnjoj sjednici Vlade RS i Željeznice RS i ove godine mogu da računaju na 25 miliona maraka subvencija.
Za željezničku infrastrukturu dobiće 17.580.000 maraka, a za putnički saobraćaj 7.420.000 maraka. Stotine miliona maraka poreskih obveznika uloženih do sada u dva preduzeća, nisu dala efekat kazu ekonomisti, piše ATV.
“Željeznice se subvencionišu od strane države, međutim imamo tu razvijenu privredu, imamo putnički saobraćaj i sve to skupa na kraju ima neki smisao jer se kroz povećanu privrednu aktivnost i brži i jeftiniji prevoz stanovništva, na neki način taj novac vrati ponovo u budžet. Imamo Tuzlu, Mostar, Niš, oni su dokaz da je to moguće. Razvoj našeg aerodroma odnosno otvaranje linija prije svega mislim na lov kost linija bi u mnogo čemu doprinijeo i razvoju turizma, jednostavnijem dolasku investitora, razvojem kargo saobračaja bilo bi omogućeno dodatnih izvoznih tržišta”, rekao je Saša Grabovac iz Udruženja ekonomista “SWOT”.
Šta je rješenje za banjalučki aerodrom?
Dok banjalučki aerodrom država održava na životu, u Tuzli imaju pune ruke posla. Iz Banjaluke do aerodroma u Tuzli autobusom za 57 maraka, iz Sarajeva za 37, a iz Mostara 65. To je ponuda preduzeća koje se bavi prevozom putnika sa i do najprometnijeg aerodroma u BiH.
Sjedište firme je u Gradišci, a vlasnik priča da posluju već četiri godine. Uspijeli su i da ostvare saradnju sa niskotarifnom avio-kompanijom Viz Er, čije putnike i prevoze do Tuzle, ali ne i sa Aerodromom Banjaluka.
“Taj generalni direktor Viz Era je zainteresovan, ali nismo naišli na dobru volju. I ako bi oni na bilo koji način kontaktirali nas, ne znam možda bi to se moglo ponovo pokrenuti. Zašto da ne? Rezervišete na našem sajtu i to je završeno. To je preko ViZ Erove stranice, kad pravite rezervaciju za kartu dobijete opciju da imate i transfer. Možete i preko njih rezervisati i preko nas”, rekao je vlasnik firme “Hvala” d.o.o. Haris Smajlović.
Nekoliko puta su propali pregovori i najave uvođenja novih linija sa banjalučkog aerodroma. Posljednja je bila ona za Geteborg u decembru prošle godine.