I pored sveopšte neimaštine 90 odsto Srba želi da upiše neki od kurseva stranih jezika. Popularnost turskog jezika nevjerovatno porasla
Čak 90 odsto ispitanika u Srbiji i pored sveopšte nemaštine ipak bi se odlučilo da upiše neki od kurseva stranih jezika, a nevjerovatno je porasla popularnost turskog jezika, pokazuju rezultati istraživanja objavljenog na sajtu Kursevi.com.
Prema ovom istraživanju, da se oprobaju u tuđem vokabularu Srbe najčešće navede činjenica da će tako lakše naći zaposlenje. Jezike najviše uče mladi od 19 do 30 godina, kao i zaposleni ljudi između 31 i 45 godina, prenosi ''Pres''.
Prema riječima Tatjane Vidaković iz Infostuda, ljudi u Srbiji ne odustaju od učenja stranih jezika i kurseve vide kao investiciju koja im može pomoći da napreduju u poslu ili da pronađu bolji.
"Kao glavni motiv za učenje jezika čak 45 odsto ispitanika navelo je upravo prednost koja se ostvaruje prilikom zapošljavanja", kaže Tatjana Vidaković.
Sljedeći razlog za učenje jezika jesu zahtijevi koje postavlja trenutni posao, te se zbog ovoga svaki peti učesnik u istraživanju odlučuje da počne da pohađa neku kurs. A čak trećina njih kao glavni motiv navodi veće mogućnosti za studiranje ili zaposlenje u inostranstvu.
Najpopularniji jezik za učenje je engleski, te kurs iz ovog jezika planira da pohađa čak 60 odsto ispitanika. Odmah za njim je njemački, kojim bi željelo da ovlada 40 odsto učesnika u istraživanju, dok manje od trećine njih planira da počne sa učenjem italijanskog i španskog jezika. Ono što je interesantno jeste podatak da je osjetno porasla popularnost turskog i norveškog jezika.
Kada je riječ o kriterijumu za izbor kursa stranog jezika, prema riječima Tatjane Vidaković, najbitniji je predavač, mada i kredibilitet škole i cijena kursa igraju veoma bitnu ulogu.
"Predavači i dinamika održavanja nastave jedni su od najbitnijih kriterijuma za izbor kursa jezika, ali ljudi dosta gledaju i kvalitet škole u okviru koje se kurs održava. Lokacija škole nije presudna ukoliko kurs zadovoljava potrebe korisnika, a veoma bitan faktor je i način na koji se kurs održava", napominje Vidakovićeva.
Ono što polaznike najčešće tjera da odustanu od učenja stranog jezika upravo su loša organizacija kursa, kao i loši profesori.
(MONDO)