Srbijanski ministar Milutin Mrkonjić izjavio da je most preko Dunava kod Beške trenutno najveći objekat te vrste koji se gradi u Evropi.
Mrkonjić je najavio da će taj most biti gotov do početka maja sledeće godine.
Novi most kod Beške, koji se nalazi na sjevernom kraku Koridora 10, biće isti kao stari most pored koga se gradi i imaće dužinu od 2,2 kilometra, istakao je Mrkonjić i dodao da je zadovoljan dinamikom izvođenja radova.
Predstavnici austrijske "Alpine" navode da je do sada ugrađeno skoro dvije trećine od ukupno predviđene količine betona, kao i da je riječ o izuzetno složenoj inženjerskoj konstrukciji i veoma zahtjevnom poslu.
Rukovodilac radova na izgadnji mosta iz "Alpine" Milorad Stevanović je rekao da u most do sada ugrađeno oko 40.000 kubika betona od predviđenih skoro 65.000 kubika.
Stevanović je kazao da će u novi most biti ugrađeno 1.500 tona kablova i 6.500 tona armature. Direktor projekta izgradnje mosta Slobodan Mitrović iz "Alpine" potvrdio je da je most u izgradnji preko Dunava kod Beška najduži most koji se trenutno gradi u Evropi.
On je kazao da su na lijevoj obali Dunava završeni svi šipovi i stubovi i 14 polja po 45 metara za gornju konstrukciju mosta.
Mitrović je naveo da je su u rijeci, takođe, urađeni svi šipovi, temelji i stubovi i da je u pripremi montiranje skele za konzolno betoniranje raspona u reci.
Na desnoj obali Dunava su, takođe, urađeni svi šipovi i temelji, a privode se kraju radovi na stubovima budućeg mosta sa te strane rijeke, rekao je Mitrović.
On je dodao da se radi i na specijanoj konstrukciji za sanaciju klizišta u neposrednoj blizini mosta.
U izgradnji mosta kod Beške pored radnika iz Srbije angažovani su i Austrijanci, Englezi, Malezijci, Hrvati i Mađari, rekao je Mitrović.
"Ovo je internacionalni objekat po značaju, ali i složen posao koji zahtijeva multinacionalno angažovanje i znanje", dodao je on.
Mrkonjić je kazao da će do 1. maja sljedeće godine biti završen cijeli sjeverni krak Koridora 10, u šta je uključena i izgradnja novog mosta kod Beške i obilaznica oko Novog Sada, tako da će Srbija imati šest traka autoputa od Beograda do Horgoša i od Subotice do Kelebije.
Član Upravnog odbora preduzeća "Koridor 10" Darko Pešić izjavio je da se radovi na izgradnji lijeve trake autoputa od Novog Sada do Horgoša, koji su počeli 27. aprila, odvijaju "bolje nego što se očekivalo".
Izgradnja 110 kilometara poluautoputa na Koridoru 10 obuhvata deonicu od Horgoša do 28. kilometra od granice, zatim deonicu od 38. do 98. kilometra puta Horgoš-Novi Sad i dionicu između Kelebije i Subotice (24 kilometra).
Predstavnik Preduzeća za puteve "Beograd", koje predvodi domaći konzorcijum koji će raditi taj posao, Dušan Kocić rekao je Tanjugu da su od 27. aprila započeti radovi na četiri lokacije - 98, 81, 43 i 26. kilometru puta od Horgoša prema Novom Sadu, kao i da će se od ponedjeljka raditi na još dve lokacije.
"U narednih desetak dana izvodimo geodetske i geomehaničke radove, kao i pripremne radove na infrastrukturnim objektima. Organizujemo i prateće sadržaje: kancelarije za izvođače, investitore, nadzor i formiranje terenske i centralne laboratorije za sve vrste radova", rekao je Kocić.
Na izgradnji severnog kraka Koridora 10 od Novog Sada do Horgoša prošle godine su završene dionice Bikovo-Žednik od 28. do 38. kilometra i dionica Sirig - Novi Sad od 98. do 108. kilometra, a taj posao je obavilo "Preduzeće za puteve Beograd" i "Putevi Užice".
(MONDO/agencije)