Da granice prema kolekcionarstvu ne postoje pokazuje primjer pasioniranog zaljubljenika u starine iz Banjaluke koji je za desetak godina prikupio eksponate na kojim bi mu pozavidjeli i mnogi muzeji.
Muzički instrumenti, satovi, fotoaparati, kamere, telefoni, pisaće mašine, ručni mlinovi za kafu, posuđe kao i druge starine samo su dio kolekcije "od igle do lokomotive" koju posjeduje Mithat Hajdarpašić u svom ugostiteljskom objektu u banjalučkom naselju Novoselija.
Posebna atrakcija ovog objekta jesu stari motocikli, automobili kao i vozila na tri točka, popularni "trajkovi", koje sam konstruiše i sklapa od dijelova automobila.
"U kolekciji se nalazi oko 1300 različitih predmeta uključujući i motore i automobile. Neki od njih mogu se vidjeti još samo na ovom mjestu i svaki ponaosob ima svoju priču kako je nastao i čemu je služio", rekao nam je Hajdarpašić, vlasnik restorana "Slap", dodajući da predmete nabavlja na raznorazne načine - kupuje po buvljacima, dobija od prijatelja i ljudi koji već znaju za njegov hobi.
Izvor: Mondo/Dušan Volaš
U dvorištu ovog restorana nalaze se i stari automobili, popularni oldtajmeri. Najstariji je "mercedes" 170DS iz 1936. godine, takozvani "Hitlerov mercedes".
Eksponat koji se do skoro jedino mogao da vidi u serijama poput "Povratak Otpisanih" ili na izložbama, na desnu obalu Vrbasa je dovezen iz Beograda, a navodno ga je vozilo Savezno izvršno vijeće nekadašnje SFRJ.
Hajdarpašića smo pitali da li njegova prikupljena zbirka ima tržišnu vrijednost i da li ima u planu promociju u vidu izložbe ili slične aktivnosti.
"Predmeti nisu na prodaju jer je trebalo mnogo vremena i ljubavi da se nabave i restauriraju. Ovo je isključivo hobi i hrana za moju dušu. Ako bi se našla neka dupla stvar radije bih je poklonio istinskom zaljubljeniku u starine. Izložba za sada nije planirana jer su predmeti svaki dan izloženi i mogu da se gledaju i fotografišu", rekao nam je Hajdarpašić.
Osim prikupljanja starih predmeta ovaj Banjalučanin posebno je ponosan na izradu vlastitih trotočkaša, takozvanih "trajkova".
Ovim specifičnim poslom počeo je da se bavi prije četvrtanest godina kada se u inostranstvu prosto "zaljubio" u njih i zvuk koji su ostavljali na putu.
Za izradu trajkova koriste se volksvagenovi GTI I TDI motori kao i plasični oklopi i željezne šasije koji se proizvode u domaćoj radinosti.
"Na početku smo ugrađivali legendarne "bubine" motore, ali zbog startnosti i brzine sada koristimo volksvagenove. Benzinci troše oko 7-8 litara, a dizelaši znantno manje", pojasnio nam je Hajdarpašić i istakao da jedna ovakva "ljuta" mašina košta oko deset hiljada evra.
Svaki od ovih ljepotana je unikat i ručni rad, a naš sagovornik je zadužen i za njihov izgled. Ideje za dizajn rađaju mu se u svakodnenim situacijama i prilikama, a vremenski period koji je potreban od ideje do realizacije iznosi oko dva mjeseca.
Bez obzira da li se ste ljubitelj starina, oldtajmera ili bržih mašina, u nastavku pogledajte fotogaleriju zabilježenu našim objektivom u svojevrsnom muzeju na obali Vrbasa.