• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomsko "čudo" iz '87: Pivo jeftinije u kafani nego u prodavnici

Krajem 1987. u Banjaluci je zabilježena interesantna situacija - pivo je bilo jeftinije u kafićima nego u trgovinama.

pivo3 Izvor: Vedran Ševčuk /MONDO

Ova, naočigled nevjerovatna ekonomska pojava imala je sasvim jednostavno objašnjenje - u doba hiperinflacije, Banjalučka pivara povukla je prilično mudar potez, neki bi rekli potez vrijedan Nobelove nagrade za ekonomiju - počela je da prodaje pivo direktno kafandžijama... Na taj način, naplaćivala je robu momentalno, a izbjegavala čekanje u naplati koje je u vrijeme inflacije značilo ogromne gubitke!

Možda će vas zanimati

"Podaci govore da je od januara do kraja avgusta privatnicima prodato osam miliona boca 'nektara' od pola litra, 330 hiljada malih pakovanja i više od 14.000 litara piva u buradima. Tako je plasman deset puta veći nego u istom periodu prošle godine. Uz bolji plasman ide i druga pogodnost - dnevno se u gotovom novcu u kasu Banjalučke pivare od privatnika slije između šest i sedam miliona dinara", piše banjalučki Glas 16. septembra 1987, u članku posvećenom ovom ekonomskom "čudu".

List, ipak, navodi kako se zbog ove "genijalne" ideje u velikim gubicima našla AIPK-trgovina, sektor Banjalučke pivare zadužen za trgovinu.

"Ona je sada izgubila i mušterije i dohodak. U privatnim ugostiteljskim objektima pivo je jeftinije nego u prodavnicama, pa ljudi sa cekerom odlaze u kafanu. Privatnici u pogonima pivo kupuju po tvorničkim cijenama, koje su oslobođene brojnih poreza i razlika u cijeni. To je istovremeno postao poligon za dobru i laku zaradu, pa su pojedinci to dobro iskoristili i unovčili", piše Glas, dodajući da pojedine banjalučke kafane kupuju pivo "u kamionima".

Bilo kako bilo, sve ovo izgleda je veoma odgovaralo i pivari i kafandžijama i mušterijama, iako je na taj način narušeno "sveto" pivsko/ekonomsko pravilo - da trgovac ne smije prodavati otvoreno pivo, dok kafandžija ne smije stavljati na sto zatvorenu bocu...

 Izvor: Printscreen

(Mondo.ba)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE