• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BiH ima najgore trgovce u regionu

BiH je po treći put zaredom dobila najgoru ocjenu u regionu po kvalitetu trgovačkih usluga, pokazalo je istraživanje Agencije za šoping Heraklea.

 BiH ima najgore trgovce u regionu Izvor: MONDO

Prema ovom istraživanju, prodavci u Sloveniji su najbolji po kvalitetu usluge u regiji, na drugom mjestu je Makedonija, a na trećem Hrvatska, prenosi “Glas Srpske”.

Istraživanje je pokazalo da je u BiH kvalitet usluge najslabiji u regiji, te je ocijenjen sa 58,76 odsto.

Tajni kupci su u sedam zemalja - Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Bugarskoj, posjetili 960 različitih objekata - autosalona, turističko-ugostiteljskih objekata, banaka, maloprodaje, prodajnih mjesta telekomunikacijskih preduzeća, benzinskih pumpi, supermarketa, te uslužnih objekata.

Pri tome su obraćali pažnju na pet osnovnih elemenata dobre usluge - pozdrav, utvrđivanje potreba i želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvalnost na posjeti.

Prema rezultatima istraživanja, kupce su najmanje pozdravljali prodavci u Crnoj Gori, najmanje su im zahvaljivali prodavci u Bugarskoj, dok su u BiH prodavci najslabije ispitali potrebe kupaca, prezentovali im proizvod, te ponudili dodatni proizvod.

Kao najveći razlog loše usluge u BiH sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović navodi to što na domaćim prostorima kao prodavci rade ljudi koji se nisu obrazovali za taj posao, što se negativno odražava u njihovom postupanju prema kupcima.

“Trgovci koji se nisu obrazovali za taj posao nisu upoznati sa osnovnim postulatima u oblasti trgovine, odnosno da oni zavise od kupaca i da, u skladu sa tim i treba da se ponašaju prema njima, što veoma često nije slučaj”, istakao je Petrović.

On je dodao da je način ophođenja prodavca prema kupcima ključan u trgovini, ali da u tom pogledu prodavci u RS veoma često ostavljaju loš utisak kod kupaca.

Istraživanje osnovnih elemenata kvaliteta usluge, sprovela je od 10. do 25. maja agencija Heraklea u saradnji sa agencijama za tajanstvenu kupovinu u regiji.

Kvalitet usluge, po drugi put, je najbolje ocijenjen u Sloveniji i iznosi 77,02 odsto. Posmatrajući elemente dobre usluge, prodavci u državama regije najviše su pozdravljali svoje kupce, 82,29 odsto, a kao najbolje, istakle su se uslužne djelatnosti, odnosno kozmetičari, frizeri i pedikiri.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE