Poslednji avion iz nekadašnje flote moćnog „Aviogeneksa“ na „dobošu“ će biti prodat 5. maja, saznaje “Kurir”. Početna cena na aukciji biće oko 14,5 miliona dinara, ili 120.000 evra.
Radoslav Despotović, bivši predsednik sindikata „Aviogeneksa“, za “Kurir” kaže da su avion procenili „Aerodrom“ i izvršitelji i ta procena od 24 miliona dinara se poklapa sa onim što „Aerodrom“ potražuje od „Aviogeneksa“, a to je oko 24 miliona.
“Ne verujem da je angažovana neka stručna kuća, koja bi jedina mogla da uradi pravu procenu. Sigurno je da avion vredi više jer sa ulaganjem od oko 50.000 evra može da leti”, ističe on.
Despotović kaže da će ostali poverioci - „Jat tehnika“, „Dunav osiguranje“ i radnici, koji potražuju 1,3 miliona evra - ostati kratkih rukava jer je avion najvrednije što „Aviogeneks“ ima.
Početkom godine je doneta odluka da firma ide u stečaj, ali to se još nije desilo. Četrdesetak radnika je posle te odluke uzelo otpremninu.
U Agenciji za privatizaciju list nezvanično saznaje da poverilac koji ima zalog ili hipoteku nad avionom može da pokrene naplatu preko izvršitelja. Zvanične podatke Agencija može da pruži tek prvog radnog dana, to jest sutra. I izvršitelj Ivan Mladenović, koji sprovodi prodaju aviona, nije mogao da da više detalja jer ne radi, a i treba mu saglasnost Komore izvršitelja.
Radoslav Despotović navodi da su firme iz Švajcarske, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Južnoafričke Republike i Rusije poslale pismo o zainteresovanosti. "One su krajem prošle godine htela da nas kupe, ali rešeno je da idemo u stečaj", dodaje on.
OD GIGANTA DO PROPASTI
- 13 aviona imao najviše
- 900.000 putnika prevezeno 1990.
- 1 miliona evra duguje radnicima
- 200.000 evra dužan „Dunav osiguranju“
- 100.000 evra duguje „Jat tehnici“- do početka 2014. „Aviogeneks“ je leteo, tada je ostao bez licence
- dug prema „Aerodromu“ je nastao na ime zakupa zemljišta povodom kog je vođen spor
- „Aviogeneks“ je zavisna firma ICG, ćerke firme „Geneksa“