Računi za potrošnju električne energije za decembar u Republici Srpskoj, neprijatno su iznenadili brojne građane, te mnogi negoduju jer sumnjaju u neregularnosti prilikom obračuna, smatrajući da su iznosi preveliki.
Međutim, u kompaniji Elektropivreda RS (ERS), kao i banjalučkom preduzeću "Elektrokrajina" objašnjavaju da se potrošnja struje konstantno povećava od septembra prošle godine, te da se očekuje da će računi za januar biti još veći!
U Elektroprivredi RS za Mondo.ba su istakli da je 11. januara u Srpskoj zabilježena najveća dnevna potrošnja u istoriji!
"Ekstremno niske temperature i veliki broj prazničnih dana u prvoj polovini januara uzrokovali su rekordnu potrošnju električne energije. Najveći konzum u istoriji ERS-a, odnosno Republike Srpske, ostvaren je 11. januara i na dnevnom nivuo iznosio je 16.867 MWh. Ova maksimalna potrošnja ostvarena je sa najvećim satnim opterećenjem od 842 MW u 18 časova, što je rekordna ostvarena vrijednost u RS na satnom nivou ikada", potvrdili su za naš portal u ERS.
I pored ogromne potrošnje u januaru, koja značajno prelazi planirane vrijednosti, u ovoj kompaniji ističu da je njihov rad bio izbalansiran i da je proizvedeno dovoljno električne energije za zadovoljenje potreba u Srpskoj i Brčko distriktu.
Komentarišući kritike građana na visoke decembarske račune za struju, u ERS ističu da, konkretno njihovoj upravi u Trebinju, još nije stigao nijedan prigovor.
U "Elektrokrajini" a.d. Banjaluka objašnjavaju da u zimskom periodu bilježe uobičajeno veću isporuku električne energije za kupce u odnosu na jesenje mjesece, te da je tako bilo i sada.
"Zadnji račun koji su kupci dobili je za potrošnju iz decembra 2016. godine koja je uobičajeno bila veća od potrošnje u novembru, a prije svega zbog pada temperatura i povećane potrošnje za zagrijavanje stambenih i poslovnih prostora", kazao je za Mondo.ba portparol "Elektrokrajine" Predrag Klincov.
On je podvukao da su kupci generalno dobijali veće račune za decembar isključivo zbog veće potrošnje električne energije.
"Nažalost, uvijek postoje i pojedinačni slučajevi u kojima dođe do pogrešnog očitanja potrošnje kupca. Neprecizno očitavanje potrošnje najčešće nastaje kada naši radnici zbog odsustva kupca iz domaćinstva, ne mogu pristupiti mjernom mjestu i očitati stanje na brojilu, zbog čega se pristupa izračunu potrošnje za dati mjesec na bazi analize potrošnje kupca iz prethodnog perioda. Međutim, broj reklamacija kupaca po tim osnovama u decembru 2016. je bio zanemariv u odnosu na ukupan broj kupaca i nije odstupao u odnosu na raniji period " istakao je Klincov.