• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ne donose im dobit, a imaju negativan ekološki učinak: Lučki gradovi sve više protiv kruzera

Mnogi evropski lučki gradovi izražavaju nezadovoljstvo zbog negativnih efekata koje masovni dolazak kruzera ostavlja na lokalne zajednice, ekonomiju i životnu sredinu.

 Lučki gradovi protiv kruzera  Izvor: Michael Runkel / robertharding / Profimedia

Krstarenja su decenijama bila važan dio globalnog turizma, nudeći luksuzna putovanja koja spajaju udobnost sa istraživanjem različitih destinacija.

Međutim, u posliednje vrijeme, mnogi evropski lučki gradovi izražavaju nezadovoljstvo zbog negativnih efekata koje masovni dolazak kruzera sa sobom donosi.

Ova napetost raste i vodi ka sve češćim ograničenjima i zabranama pristajanja kruzera u pojedinim lukama.

Jedan od glavnih razloga za kritike krstarenja je njen ogroman negativan ekološki otisak.

Kruzeri koriste goriva bogata sumporom, što dovodi do značajne emisije štetnih gasova koji doprinose zagađenju vazduha i klimatskim promjenama. Osim toga, ispuštanje otpadnih voda i hemikalija u more ugrožava morski ekosistem.

Pored ekoloških problema, kruzeri donose ogroman broj turista u kratkom vremenskom periodu, često preplavljujući male gradove i narušavajući kvalitet života lokalnog stanovništva. Venecija, Barselona i Dubrovnik su među gradovima koji su uveli stroge restrikcije za kruzere. Njihove gradske ulice su postale prezasićene, a infrastruktura ne može da podnese toliku navalu posjetilaca.

Nema velike ekonomske koristi

Iako pristalice tvrde da industrija krstarenja donosi značajne ekonomske koristi, mnogi gradovi primećuju da lokalne zahednice ne ostvaruju velike profite. Putnici sa kruzera često provode samo nekoliko sati u lukama. Ne koriste lokalne hotele, a neretko kupuju suvenire i hranu u prodavnicama i restoranima povezanima sa samim kruzerskim kompanijama. To znači da veliki deo prihoda odlazi velikim korporacijama umesto lokalnim preduzetnicima.

Mjere i ograničenja evropskih gradova

Zbog pomenutih problema, sve više evropskih gradova uvodi mjere za regulisanje ili ograničavanje broja kruzera. Venecija je zabranila velike kruzere u svom istorijskom centru, a Barselona i Amsterdam su uvele takse za kruzerske putnike kako bi smanjile negativne posljedice masovnog turizma. Slično tome, Dubrovnik je ograničio broj brodova koji mogu istovremeno pristati u luci.

Sukob između industrije krstarenja i evropskih lučkih gradova predstavlja izazov koji zahtijeva kompromis. S jedne strane, kruzeri donose turizam i prihode, to je tačno. Međutim, s druge strane, izazivaju ekološke i infrastrukturne probleme koji ugrožavaju kvalitet života lokalnog stanovništva. Budućnost ove industrije zavisiće od njenih sposobnosti da se prilagodi novim ekološkim standardima i politikama održivog turizma.

(EUpravo zato/tumagazin.rs)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE