Mladi kompjuteraš iz Njujorka je pokrenuo vebsajt da pomogne ljudima da nađu jeftine (regularne) avionske karte. Jednoj aviokompaniji i njenom turističkom partneru se to nije dopalo, pa se stiglo do suda.
Zaman je pokrenuo sajt koji pomaže korisnicima da pronađu jeftinije avionske karte koristeći taktiku "skrivanja" lokacije dokle se putuje ("hidden city" ticketing).
Ideja je da kupite kartu za let koji sa presedanjem pokriva i vašu destinaciju. Recimo, putujete iz Njujorka do San Franciska ali kartu kupite za let od Njujorka do jezera Taho sa presedanjem u San Francisku, gde i ostanete.
Zaman je rođen u Bangladešu, a odrastao u Bruklinu. Diplomirao je kompjuterske nauke na Politehničkom institutu Rensiler. Sada živi i radi na Menhetnu u jednoj mladoj tehnološkoj firmi čije ime nije želeo da otkrije, a Skiplagged mu je "projekat sa strane".
Ova taktika uspeva ako vam treba karta u jednom smeru i bez prijavljivanja prtljaga (koji bi morao da sleti u Tahou), ali ne i baš svaki put, jer nije uvek jeftinija varijanta od standardne.
U tužbi, Junajted i Orbic Skiplagged nazivaju nelojalnom konkurencijom i tvrde da sajt promoviše "striktno zabranjen prevoz" i nanosi štetu ptnicima koji kpuju karte na uobičajen način. Traže 75.000 dolara odštete zbog "izgubljenih prihoda".
Zaman kaže da je znao da je tužba neizbežna, ali ističe da na njegovom sajtu nema ničega nelegalnog, niti je stekao profit od njega.
On za CNNMoney ističe da je samo pomagao putnicima koristeći neefikasnost određivanja cena kod prevoznika za koju insajderi iz avio branše znaju decenijama.
"Tačno je, kupovina karata 'skrivenih gradova' nije tajna za one koji često putuju i čak su kompanije sme pomagale klijentima da tako jeftinije putuju. Ne mislim da tu ima ičeg nezakonitog", kaže Majkl Bojd, predsednik konsultantske firme Boyd Group International, a koji je radio kao agent za karte Ameriken erlajna (American Airline) tri decenije godina.
Ali, kaže Bojd, suđenja su skupa i to bi moglo da prilično košta mladog preduzetnika koji je stao na žulj kompanijama koje vrede milijarde dolara.
On objašnjava da aviokompanije obično daju popuste na destinacije koje nisu regionalna čvorišta ali neka od njih se nalaze na ruti tih ponuda. Masovno korišćenje te varijante ozbiljno bi naštetilo avioprevoznike.