Revolucionarno:Otkriven najstariji fosil na Zemlji

Autor mondo.rs

Nanjovije otkriće promeniće stav naučnika o tome kada je postojao život na Zemlji. Takođe, otkriće fosila je najjači dokaz da su možda slična bića uspela da se razviju u teškim uslovima na drugim planetama - pre svega na susednom Marsu!

Mikroskopska bakterija, koja je manja od debljine ljudske dlake, pronađena je u stenama u kanadskom Kvebeku.

Najstariji fosil pronađen na Zemlji datira unazad 4,2 milijarde godina, što pretpostavljeni početak bujnog života na našoj planeti pomera za nekoliko stotina miliona godina unazad.

Pre nego što je u listu "Nature" potvrđeno otkriće 4,2 milijarde godina starih fosila bakterija, najstariji pronađeni fosil datirao je unazad 3,4 milijarde godina što je naučnike nagnalo na zaključak da je život na Zemlji nastao pre 3,7 milijardi godina.

Sa novim fosilima naučnici su prisiljeni da zaključe kako je život na Plavoj planeti nastao pre 4,5 milijardi godine - tek 100.000.000 godina posle njenog nastanka.

Fosil ukazuje na zanimljiv oblik bakterija - najviše podsećaju na male tube jednim krajem povezane za tlo na dubini okeana, preneo je Klix.ba.

Naučnici smatraju da je, s obzirom na svoju starost, bakterija živela u uslovima izuzetne toplote i vlage - u okeanu čija je voda oko lokaliteta termalnih izvora dosezala temperaturu od oko 60 stepeni.

Otkriće fosila je najjači dokaz da su možda slična bića uspela da se razviju u teškim uslovima na drugim planetama - prvenstveno na susednom Marsu na kojem su, isto kao na Zemlji pre 4,2 milijarde godina, postojali okeani.

Grupa naučnika sa Univerziteta Londonskog koledža koja je otkrila fosil smatra da potraga za sličnim ostacima na Marsu povećava šanse za pronalazak dokaza o vanzemaljskom životu.