Nevjerovatno otkriće u svemiru: Naučnici ništa slično nisu vidjeli

Autor Ksenija Jelesijević

Ovo nevjerovatno otkriće pružiće naučnicima uvid u to kako se planete formiraju.

Nevjerovatno otkriće u svemiru: Naučnici ništa slično nisu vidjeli Izvor: Guliver/Getty images/iStock / Getty Images Plus/Elen11

Naučnici su otkrili prvu planetu kojoj je unutrašnjost potpuno vidljiva.

Stručnjaci vjeruju da je planeta veličine Neptuna zapravo gasoviti džin poput Jupitera ili Saturna ali da je nekako ili ostala bez gasa u atmosferi ili ga nikada nije ni imala.

Ono što je naučnike oduševilo je što je jezgro planete potpuno izloženo i vidljivo zbog čega su u mogućnosti da prouče unutrašnjost ove planete i njen sastav.

Novootkrivena planeta kruži oko zvijezde slične našem Suncu i udaljena je oko 730 svjetlosnih godina od nas.

Poznata je pod imenom TOI 849 B i uslovi koji vladaju na njoj su žestoki: Pošto je toliko blizu svog "sunca" da je temperatura na površini 1500 stepeni Celzijusa, a godinu dana traje 18 sati.

"Ova planeta je neuobičajeno blizu svojoj zvijezdi, s obzirom na njenu masu. U drugim svijetovima ne postoje ovako masivne planete sa ovako kratkim periodima kruženja", rekao je Indipendentu Dejvid Armstrong sa Univerziteta Vorvik.

Naučnici kažu da je jezgro planete koja je 40 puta teža od Zemlje a svega 3,4 puta veća, sačinjeno od gvožđa, stijena i vode, dok hidrogena i helijuma ima u veoma malim količinama.

Zbog toga što tih gasova nema toliko, znamo da TOI 849 b ima ogoljeno jezgro, rekao je Armstrong.

"Sada smo u prilici da proučimo jezgro planete onako kako nikada nismo mogli u našem sunčevom sistemu", rekao je Armstrong i dodao da još uvijek postoje brojna pitanja o Jupiterovom jezgru zbog čega im ovakve egzoplanete pružaju uvid u formiranje planeta kakav nikada ranije nisu imali.

Pročitajte i ovo