• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zbog učestale pojave sve više pritužbi: Od rafa do kase čak tri različite cijene

Autor Dušan Volaš

Jedna cijena na rafu, a druga na računu sve je učestalija pojava sa kojom se u posljednje vrijeme susreću građani u Srpskoj.

 Neusklađenost cijena na artiklu i računu Izvor: Envato/ThamKC

Trgovci i zaštitnici prava potrošača kao razloge ove obmane navode konstantna poskupljenja robe, zbog čega marketi ne stižu da usklade cjenovnike, ne poričući da ima i onih koji love u mutnom.

Iz udruženja potrošača apeluju na stanovništvo da prilikom kupovine posebnu pažnju obrate na istaknute cijene proizvoda jer im posljednjih mjeseci stiže sve više prigovora koji se odnose na neusklađenost iznosa na artiklu i računu. Takve situacije mahom idu na štetu potrošača jer su cijene na kasi gotovo uvijek više od onih koje su označene na artiklu, zbog čega kupci smatraju da su prevareni.

Možda će vas zanimati

"O tom pitanju imamo za oko 15 odsto više pritužbi potrošača. Problem se produbljuje, sada se pojavljuju čak trojne cijene: jedna na artiklu, druga na rafu, a treća na kasi. Posljednjih dana stiglo nam je i desetak pritužbi potrošača kojima na kasi trgovci nisu mogli prokucati traženu robu jer nove cijene nisu bile unesene u sistem", navodi predsjednica dobojskog udruženja građana “ToPeeR” Snežana Šešlija.

Ona kaže da zbog promjena cijena na dnevnom nivou trgovci ne uspijevaju pratiti taj tempo te uknjižiti i odštampati nove cjenovnike.

"Svakodnevno smo u kontaktu sa inspekcijom, izlaze na teren, ali to su pojedinačni slučajevi, a nama je potrebno sistemsko rješenje problema. Možda bi trebalo naložiti kompanijama da tokom ove krize prave pauze u radu kako bi popisali robu i uskladili cijene. Različite cijene nisu samo problem za potrošače već i za trgovce, s obzirom na to da im kupci vraćaju robu koju onda moraju stornirati, prave se gužve i slično", kaže Šešlija.

Ona potrošačima, koji se nađu u ovakvoj situaciji, savjetuje da robu vrate ukoliko trgovac odbije da im proda po cijeni naznačenoj na artiklu, piše "Glas Srpske".

"Kupci imaju pravo da dobiju robu za iznos koji je istaknut, a ako im se to onemogući, treba da popune blok reklamacije i obavijeste nas ili inspekciju", priča Šešlija.

I u banjalučkom udruženju potrošača “Reakcija” kažu da je ova pojava vrlo učestala iako je po zakonu zabranjena i strogo kažnjiva.

"Trgovci svaku priliku koriste za ekstraprofit i sigurno je u stvarnosti mnogo više takvih nepravilnosti preko kojih potrošači tek tako prelaze", ističe predsjednik ovog udruženja Dušan Srdić.

Predsjednik Asocijacije samostalnih trgovaca regije Banjaluka Bogdan Marjanović smatra da ovo pitanje, pored krize i inflacije koja svima zadaje glavobolje, nije problem koji je potrebno isticati.

"Cijene se previše brzo mijenjaju i zbog nedostatka vremena teško je sve ispratiti pa se provuče i poneki propust. Istina da je ovo vrijeme kada pojedini nastoje da love u mutnom, ali to su izuzeci i inspekcija treba njima da se bavi", rekao je Marjanović.

U Inspektoratu RS kažu da je u periodu od marta do septembra ove godine republička tržišna inspekcija obavila 100 kontrola širom Srpske te da su u 66 slučajeva uočene nepravilnosti, zbog čega su inspektori izdali 143 prekršajna naloga u vrijednosti od 634.200 KM.

"Najviše prekršaja odnosilo se na nepoštovanje Uredbe o ograničenju marže na osnovne životne namirnice, čak 81, dok su se ostali odnosili na deklaracije, nepridržavanje cijena, neisticanje cijena, neizdavanje fiskalnih računa i slično", naveli su u Inspektoratu RS.

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE