• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Glas: Ala vataju "putinka" i "medvedjevka"

Politizacija alkoholnih pića u Rusiji uzela maha. Votke su do sada dobijale nazive po Andropovu, Gorbačovu, Jeljcinu, Putinu i Žirinovskom

 Glas: Ala vataju "putinka" i "medvedjevka" Izvor: MONDO

Serija alkoholnih pića posvećenih poznatim ličnostima uskoro će biti dopunjena još jednim, ali, za razliku od dosadašnjeg pravila, novi "lik" na etiketi neće biti političar, već jedan biznismen, Roman Abramovič, vlasnik engleskog fudbalskog kluba Čelsi. Votka s njegovim prezimenom na etiketi treba da se pojavi već do kraja ove godine.

Autor te ideje je litvanski preduzetnik Ramunas Kuljušas, koji veruje u blistavu perspektivu svog pića, mada je neizvesno da li će i sama poznata ličnost poželeti da vidi svoje prezime na etiketi.

Korišćenje imena i prezimena poznatih ljudi je tek odnedavno postala široka pojava u Rusiji, gde je sve do 1992. godine postojao monopol na proizvodnju alkohola, a članovi Politbiroa nisu težili toj vrsti popularnosti.

Postojale su, međutim, prikrivene marke, poput jedne votke koju je, kako se u javnosti smatralo, lično odobrio generalni sekretar Jurij Andropov, u čiju su je čast u narodu nazvali "andropovka".

Zato su već 90-ih godina žestoka pića "politizovana" preko svake mere. Teško je bilo naći kiosk ili pijačnu tezgu gde se nije prodavala votka s natpisom "Gorbačov" ili "Jeljcin" (mada, prema nekim podacima, prva od njih nije imala nikakve veze s prvim i jedinim predsednikom Sovjetskog Saveza).

Te marke votke nisu, međutim, stekle veću popularnost kod stanovništva - nešto iz ideoloških razloga, a nešto i zbog etikete na latinici. Ni uspeh votke "Raspućin" nije bio ništa veći.

Neuporedivo bolje je prošla votka "Žirinovski". Kralj skandala na ruskoj političkoj sceni nije uzalud gubio vreme i od 1994. je svoj politički kapital počeo da konvertira u obični, novčani, i da uspešno promoviše svoju marku.

Tako je votka "Žirinovski" postala jedna od najpopularnijih tokom 90-ih godina prošlog veka. Treba naglasiti da se Žirinovski nije ograničio na votku i prilično brzo je osvojio sektore čaja, cigareta, majoneza, ali s manjim uspehom nego na tržištu votke.

Slučaj sa Žirinovskim je, međutim, redak u ruskoj poslovnoj praksi. Sami političari se nisu zanosili lansiranjem proizvoda pod sopstvenim markama, ali je zato uvek bilo sijaset trećih lica, željnih zarade na popularnosti nekog od funkcionera.

Na početku novog milenijuma pojavila se votka "putinka" kompanije "Vineksim", koja je prilično dobro uspela da iskoristi popularnost drugog predsednika Rusije.

"Putinka" je 2005. pokrivala samo 3,9 odsto ukupnog ruskog tržišta votke po vrednosti, da bi 2006. njeno učešće poraslo na 4,2 odsto, a 2007. na 4,3 procenta. Jednom rečju, do 80 odsto ukupne proizvodnje te firme otpadalo je upravo na "putinku".

Posle tog volšebnog uspeha nije moglo, a da se ne pojave novi proizvođači željni brze i lake zarade.

Sam "Vineksim" je nastavio da ide "putinskom" linijom, zatraživši u decembru prošle godine od ruskog biroa za patente "Rospatent" registraciju robne marke "Volođa i medvedi".

Drugi su počeli da igraju na kartu novog predsednika Rusije Dmitrija Medvedjeva. Odmah posle poslednjih predsedničkih izbora, izvesna kompanija "Inso-energo" je podnela paket zahteva Državnoj dumi za registraciju marki "car-medved", "medvedka" i "medvedjevka", ali se najpronicljivijom pokazala firma "Marisa-torg", preduhitrivši druge registracijom marke "medvedevka" još u novembru 2005. kada je Medvedjev tek postao vicepremijer.

(www.mtsmondo.com)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE