Suočeni sa ekonomskom krizom koja će se odraziti i na turizam, Hrvati i Slovenci počeli su da se otimaju za turiste iz Srbije.
Kako piše hrvatski portal Index.hr, i pored velikog novca koji je uložen u promociju hrvatskog turizma u Srbiji, ovaj dio jadranskog primorja i dalje nije među prvih pet omiljenih destinacija Srba. Na sve to Hrvatima su Slovenci zadali novi udarac.
Originalna ideja Hrvatske turističke zajednice bila je postavljanje 230 džambo-plakata i 100 bilborda, u Beogradu, Novom Sadu i Subotici, s natpisima koji pozivaju na Jadran i sloganima "Tako lijepa, tako blizu" i "Kad srce kaže ljeto, kaže Jadran".
Međutim, Slovenci su ovih dana zakupili isti broj reklamnih mjesta, odmah uz hrvatske, kojima zovu Srbe na svoj dio Jadrana uz slogan "Najbliže evropsko more".
Tako se Srbi pozivaju da dođu i uživaju u Portorožu, što su u Zagrebu odmah vidjeli kao provokaciju jer su Slovenci blokirali hrvatske pristupne pregovore u Evropsku uniju.
Slovenci se tu ne zaustavljaju pa na hrvatski pokušaj "zakopavanja ratne sjekire" sa Srbima odgovaraju sloganima "Prijatelji" i "Vizne olakšice!".
Da sve ne bi ostalo na riječima, odnosno bilbordima, ambasador Slovenije u Beogradu najavio je za ovu turističku sezonu uvođenje novih viznih olakšica za srpske turiste, kako bi najbliže "evropsko more i turističku ponudu Slovenije učinili još bližim".
Da li će Srbi odustati od svojih omiljenih destinacija Grčke i Turske, da li će se odlučiti za jeftinu Bugarsku ili egzotični Egipat, ili su se ipak uželjeli starih prijatelja iz ex-Yu, pokazaće predstojeća turistička sezona. Do tada traje rat bilborda.
(MONDO)