Nacionalni avio prevoznik "Jat" čini sve da iskoristi letnju sezonu i svoju kasu napuni sa što više novca,prenosi Blic.
Kako prenosi "Blic" nacionalni avio prevoznik "Jat" čini sve da iskoristi letnju sezonu i svoju kasu napuni sa što više novca. Ova kompanija ide čak dotle da prodaje karte za letove koje teško da može da realizuje bez višesatnog kašnjenja, što povlači odlaganje sletanja i poletanja čitavog niza aviona drugih kompanija.
Samo u petak 34 aviona kasnilo je u polasku, a 22 u odlasku sa beogradskog Aerodroma „Nikola Tesla“ više od dvadeset minuta, a neki od njih čak i do pet sati. Taj broj u ponedeljak je sveden na nekih deset polazaka i odlazaka.
Dok u "Jatu" objašnjavaju da u špicu sezone ova kompanija ima u proseku 40 letova dnevno i da je kod većih gužvi u pitanju posledično kašnjenje, tj. čekanje aviona sa prethodnih linija "Blic“ saznaje da se pravi razlog krije u činjenici da ova kompanija ima nesrazmerno malu flotu u odnosu na broj planiranih letova, a to neminovno odlaže letove.
Ova nesrazmera posebno dolazi do izražaja u slučaju kvara nekog od aviona, a s obzirom da su angažovani svi, nema rezervnog.
Iz Uprave Aerodroma "Nikola Tesla“ kažu da nemaju nadležnost da komentarišu red letenja bilo koje avio-kompanije, kao i da su kapacitet i infrastruktura Terminala 2 dovoljni da opsluže veliki broj putnika, odnosno 5.000.000 godišnje i upućuju nas na avio prevoznike. U "Jatu" i dalje insistiraju da je reč o poslovičnom kašnjenju.
"Redovan saobraćaj obavlja deset aviona, a čarter dva. Operativni centar "Jat ervejza" ima nalog da u slučaju bilo kakvih neredovnosti ili neregularnosti ad hoc unajmi avion za pojedine letove kako ne bi bilo većih kašnjenja" , kažu u Jatu.
Oni dodaju da će ubuduće unajmljivati avione onih kompanija koje u tom trenutku budu imale avione na raspolaganju, a ispunjavaju standarde "Jata“, posebno kada je bezbednost u pitanju. Koliko iznajmljeni avion košta, nisu hteli da otkriju pozivajući se na "poslovnu tajnu“.
Primenjujući mere za rešavanje ovog problema, zbog drastičnih kašnjenja i gužvi, ipak su ukinute redovne linije za Ljubljanu, Tiranu i Pulu.
Za razliku od većine vlasnika turističkih agencija, koji nisu želeli javno da govore o svom nezadovoljstvu pruzrokovanom ovakvom situacijom, Slobodan Mićić, vlasnik "Kon Tikija“, ne vidi u višečasnovnom čekanju na aerodromu veliki problem.
"Putnici moraju da se naoružaju strpljenjem prilikom putovanja", kaže on i dodaje da njegova agencija nema tih problema, jer ima puno čarter letova, ali malo večernjih polazaka.
"To se dešava svim kompanijama u svetu, a kada je "Jat“ konkretno u pitanju, problem je u tome što oni nemaju dovoljno aviona, pa kada se neki pokvari, ne mogu da uvedu rezervni", kaže Mićić.
Za putnike, nažalost, ne postoje mehanizmi zaštite i oni mogu da promene kompaniju ili turističku agenciju, ali time ne rešavaju problem. Jedino što još mogu da urade jeste da uopšte ne putuju avionom.
Ali avio kompanije uvek izlaze u susret putnicima da im se obezbedi smeštaj u hotelu na dan,dva o trošku kompanije. Slobodan Mićić kaže da je čekanje nešto na šta putnik mora da bude spreman.
(www.mts.mondo.com)