Promet u maloprodaji u BiH je 2009. godine opao više od 10 odsto.
Menadžer za makroekonomski sistem Spoljnotrgovinske komore (VTK) BiH Igor Gavran je ocijenio da to jasno ukazuje na pad standard stanovništva.
"Zabrinjavajuće je da je potrošnja voća i povrća opala za 30 posto što je znak da građani manje misle na zdravu ishranu. Takođe, potrošnja kvalitetnije i zdravije hrane kao što su riba i plodovi
mora, opala je za oko 40 odsto. To nam govori da se štedi i da se kupuje samo najnužnije", izjavio je Gavran za "Dnevni avaz".
Građani, prema podacima Komore, prošle godine su na odjeću potrošili 22 do 23 odsto manje nego 2008.
Slično je i s namještajem čija prodaja je 2009. godine opala za 25 odsto, a prodaja uređaja za domaćinstvo je bila manja za oko 15 odsto.
"Sve su to pokazatelji da narod ima sve manje novca, da je veliki pad standarda i rast siromaštva. Ovo su jasni znakovi recesije", ocijenio je Gavran.
On je rekao da su u 2009. građani BiH znatno manje kupovali i automobile što je objasnio odnosom banaka prema klijentima.
"Očito su kreditni aranžmani za kupovinu vozila nepovoljniji, a kupovna moć građana slabija. Smanjenje kupovine automobila pokazuje nam i snagu privrede koja je, inače, veliki kupac vozila", izjavio je Gavran.
(Beta)