Stari savski most, koji se popravlja od 13. oktobra prošle godine i nekoliko puta probio rok završetka, biće pušten u saobraćaj u ponedeljak u 6 sati
Poslednjeg dana marta u šest časova, prva putnička vozila i tramvaji proći će preko tog mosta.
Gradske vlasti su kašnjenje njegovog puštanja u saobraćaj pravdale lošim vremenom i visokim vodostajem koji su proteklih pet i po meseci ometali radnike preduzeća “Intermost”.
Zbog viskog nivoa vode posao na stubovima još nije u potpunosti završen, ali to neće uticati na saobraćajna vozila.
Osim nove saobrćajne signalizacije, ograde i najkvalitetnijeg livenog asfalta koji je postavljen na kolovozu, Stari savski most dobiće i dekorativno osvetljenje.
Na taj način će ovaj prelaz preko Save u večernjim satima zasijati punim sjajem, poput Brankovog mosta koji se nalazi samo nekoliko stotina metara nizvodno.
Za popravku mosta utošeno je oko 824 miliona dinara koje je obezbedila Skupština grada, a deo sredstava izdvojen je i iz kredita Evropske investicione banke.
Stari savski most je u nadležnošti grada, a u planu su rekonstrukcija Pančevačkog i mosta “Gazela”, kao i izgradnja novog preko Ade Ciganlije.
Prema najavama gradske uprave, vraćanjem u funkciju Savskog mosta povećaće se protok saobraćaja pre nego što počnu radovi na sanaciji drugih mostova, a saobraćajne gužve na ulicama, do tada, trebalo bi da budu manje.
Savski most je najmanji most u funkciji drumskog saobraćaja u Beogradu, a dugačak je oko 430 metara i ima po jednu traku za drumska vozila koju koriste i tramvaji.
Most su 1942. izgradili Nemci jer je most kralja Aleksandra, jedini koji je prelazio preko “Save”, tokom Drugog svetskog rata srušen.
Nakon rata Beograđani su most zvali “nemačkim”, ali danas retko ko zna da je on ranije nosio to ime.
(Tanjug/www.mtsmondo.com)