Prvi put od 2007. godine, došlo je do pada prodaje pametnih telefona u svijetu, a razlog je zasićenost tržišta, prije svega u Kini.
Istraživanja pokazuju da je prodaja pametnih telefona prvi put pala 2017, a početni podaci za ovu godinu pokazuju da će doći do daljeg usporavanja.
Ekonomski analitičari tvrde da je za to zaslužno nekoliko faktora - nedostatak novina koje bi zainteresovale potrošače, duže korištenje telefona, kao i zasićenost ključnih tržišta, poput kineskog.
"Tržište je stiglo do vrhunca - to je suština", tvrdi Bob O`Donel, ekonomski analitičar i konsultant koji se bavi analizom tržišta.
On procjenjuje da nije riječ o kraju ere pametnih telefona, već o okončanju rasta njihovog tržišta.
Do zasićenosti je došlo kao i u slučaju tableta i računara prije nekoliko godina.
To ne znači da nije riječ o jakom tržištu, jer je ono ogromno, ali trgovci moraju početi drugačije da razmišljaju, zaključuju naučni portali.
Prodavci pametnih telefona ne smiju više računati na brzorastuću prodaju, već moraju biti inovativniji u nadmetanju sa konkurencijom.
"Samsung" je i dalje glavni na tržištu ovih telefona, ali se prednost južnokorejske kompanije nad američkim "Eplom" smanjuje.
Na trećem mjestu je kineski "Huavej", a brzo raste i njegov državni rival "Sjaomi", uprkos tome što nije prisutan na američkom tržištu.