Apel kupcima: Uzimajte fiskalni račun | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Apel kupcima: Uzimajte fiskalni račun

Autor SRNA
Autor SRNA

Tržišna inspekcija Republike Srpske apeluje na potrošače da prilikom kupovine u predstojećim prazničnim danima obavezno uzimaju račune s ciljem zaštite vlastitih potrošačkih prava i suzbijanja sive ekonomije.

fiskalni račun, Poreska uprava Izvor: Mondo/Željko Svitlica

Posjedovanje računa prilikom praznične kupovine, koja je karakteristična po različitim akcijama i sniženjima, jedini je način da se ostvari zaštita osnovnih potrošačkih prava u slučaju nedostatka na proizvodu i njegove reklamacije.

"Ukoliko im trgovac ne izda račun, potrošači treba da ga zahtijevaju. Pozivamo građane da se obrate instituciji u svakom slučaju kada smatraju da su im prava na bilo koji način uskraćena. Građani mogu i trebaju da zajedno sa kontrolnim organima korektivno djeluju na tržištu i ukažu privrednim subjektima na propuste u radu", saopšteno je iz Inspektorata Srpske.

Tržišna inspekcija Srpske u redovnom nadzoru kontroliše poštivanje niza zakonskih odredbi kojima se štite prava potrošača, kao što su izdavanje računa, isticanje cijena, deklarisanje proizvoda, posjedovanje garancija, te bezbjednost proizvoda.

Inspekcija u ovim kontrolama djeluje proaktivno i preventivno, štiteći kolektivna prava potrošača i postupajući po svakoj reklamaciji potrošača koja se odnosi na konkretan proizvod, uslugu ili neko njegovo pravo.

Za 11 mjeseci ove godine republička Tržišna inspekcija izvršila je 194 kontrole po konkretnim reklamacijama potrošača kojima su tražili zaštitu individualnih potrošačkih prava, od čega su 92 reklamacije uvažene i riješene na licu mjesta, u 38 slučajeva riješene su nakon naloženih upravnih mjera, a četiri postupka su još u toku.

"U četiri slučaja potrošači su odustali od reklamacije ili ona nije u nadležnosti tržišne inspekcije, dok je u 56 kontrola utvrđeno da reklamacije potrošača nisu bile opravdane", navode iz Inspektorata.

Iz ove institucije navode da uspješno rješavaju žalbe potrošača, koji su u poslednjim godinama značajno radili na vlastitoj edukaciji i informisanju o svojim pravima.

"Zahvaljujući radu Ministarstva trgovine i turizma Srpske na zakonskom uređenju brojnih potrošačkih pitanja, radu kontrolnih organa i udruženjima za zaštitu prava potrošača, ostvareni su značajni pomaci i u svijesti privrednih subjekata o obavezi poštivanja prava potrošača", rečeno je u Inspektoratu.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE