• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Francuzi grade metro u Beogradu

Izrada projekta prve linije i master plana beogradskog metroa biće povjerena francuskim firmama "Ežis" i "Alstom".

 Francuzi grade metro u Beogradu Izvor: MONDO

Ugovor bi trebalo da bude potpisan 1. septembra, saznaje "Politika".

Četiri miliona evra, koliko će rad na projektu koštati, platiće Vlada Francuske u vidu donacije.

Projektanti iz "Ežisa" boravili su prije nekog vremena u Beogradu, kada im je prezentovano do sada učinjeno, ali i potrebe i očekivanja prestonice u vezi sa metroom kao nezavisnim šinskim sistemom.

Studija, za čiju izradu se procjenjuje da će biti potrebno između šest i dvanaest meseci, daće odgovor na ključno pitanje: kuda će proći prva trasa beogradskog metroa. Tako će biti stavljena tačka na kvadrilemu koja u vezi s tim pitanjem postoji od prvih ideja o podzemnoj željeznici u glavnom gradu, dakle poslednjih pola vijeka.

Prema saznanjima "Politike", projektanti će se opredijeliti za pravac jugoistok-sjeverozapad, od Ustaničke ulice, duž Bulevara kralja Aleksandra, kroz centar pa preko Save, Novim Beogradom do Tvorničke ulice u Zemunu.

Ostaje na francuskim ekspertima da odluče gdje će se ovaj pravac ukrštati s pravcem jugozapad-sjeveroistok (Banovo brdo ka Karaburmi): na Trgu Nikole Pašića ili Trgu republike, odnosno, gdje će biti glavna stanica metroa.

Studija će dati odgovor i na još jedno ključno pitanje: gdje će prva trasa metroa preći preko Save?

Za razliku od manje-više lakog određivanja broja i rasporeda stanica, ovo je prava i ozbiljna dilema: da li graditi drumski i metro most u Nemanjinoj ili samo metro most, da li će metro do Novog Beograda stizati preko vode ili će mu put biti ukopan ispod riječnog korita...

Inače, beogradski metro, prema saznanjima "Politike", neće biti podzemna željeznica u doslovnom smislu, zapravo, podzemno vođenih trasa biće u čitavoj mreži nešto manje od 50 odsto, približno isto koliko i zaštićenih površinskih trasa.

Ono što Beograđane ipak najviše zanima jeste predviđena dinamika radova. Prema prilično utemeljenim procenama, početak izgradnje prve faze očekuje se 2013. godine, a garant realizacije biće međudržavni aranžman.

S obzirom na to da su za projekat prve linije i master plana beogradskog metroa angažovane francuske firme, o trošku vlade te zemlje, nije teško pretpostaviti da će najavljeni sporazum o strateškom partnerstvu Srbije i Francuske obuhvatiti i angažman u vezi sa izgradnjom prestoničkog metroa.

An-Mari Idrak, državna sekretarka za spoljnu trgovinu u Vladi Francuske, koja je svojevremeno bila direktorka pariskog metroa i francuske željeznice, izjavila je u februaru ove godine da bi kompanije "Ežis" i "Alstom" rado gradile metro u srpskoj prestonici. Kako je precizirala, čeka se da Beograd donese odluku o tipu metroa i pripremi projektnu dokumentaciju.

Firma "Alstom" je jedan od lidera u ovoj oblasti: tokom 70 godina postojanja, izgradila je više od 45 metroa širom svijeta. Pokriva više od petine globalnog tržišta, a njeni vagoni prevoze žitelje i posjetioce Pariza, Njujorka, Barselone, Šangaja, Budimpešte...

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE