Otkrivena planeta koja uništava samu sebe

Astronomi su otkrili novu veliku planetu koja je toliko blizu zvijezdama u svom sazvježđu da otkida dijelove plazme sa najbliže zvijezde.

Otkrivena planeta koja uništava samu sebe Izvor: MONDO

Užarena planeta nazvana WASP-18b na taj način pravi kovitlac tako da će krajnji rezultat biti njeno lagano nestajanje, što bi moglo da se desi za milon godina.

Astrofizičari su zbog toga novu planetu prozvali "samoubicom". Ona se nalazi na oko 325 svjetlosnih godina od Zemlje, u sazvježđu Finiks, navodi se u izvještaju koji je objavljen u naučnom časopisu "Nature".

Planeta WASP-18b nalazi se samo tri miliona kilometara daleko od zvijezde WASP-18, što je, kada se poredi, samo pedeseti dio udaljenosti između Zemlje i Sunca. Zbog tako male razdaljine između planete i zvijezde temperatura na planeti je oko 2.100 stepeni Celzijusa.

WASP-18b je 10 puta veća od Jupitera. Naučnici kažu da, da bi se razumio uticaj zvijezde koja je tako blizu neke planete, treba pogledati primjer Meseca i Zemlje.

Mjesec zbog svoje blizine utiče na kretanje vode u morima i okeanima i stvaranje plime i osjeke na Zemlji, a zvijezda koja je u neposrednoj blizini planete WASP-18b ima 1.000 puta jači uticaj na tu planetu.

Kao i većina planeta van Sunčevog sistema, ni WASP-18b nije moguće direktno uoučiti pomoću teleskopa. Astronomi su, međutim, uspjeli da je lociraju zahvaljući odsjaju svjetlosti od zvijedzde svaki put kada bi planeta došla u položaj između zvijezde i Zemlje.

Astronomi su do sada otkrili više od 370 planeta van Sunčevog sistema.

(Beta)