Istraživanje koje je sproveo naučnik sa Harvarda otkrilo javnosti nepoznati metod uticaja korporacija na ishod izbora.
Korporacije tokom kampanje, kao što je poznato, daju političarima po njihovom ukusu donacije, plaćaju oglase i ručkove.
Postoji, međutim, još jedan način koji do sada nije bio poznat široj javnosti.
Otkrio ga je Aleksander Hertel Fernandez sa Harvarda, koji je sproveo istraživanje na uzorku od 1.000 zaposlenih i 500 direktora u velikim firmama.
To istraživanje je pokazalo da šefovi u korporacijama naređuju svojim radnicima da daju donacije određenim političarima, pišu im dopise i glasaju za njih.Oni koji ne poslušaju, suočavaju se s kaznom, a često i otkazom.
Prema istraživanju, više od polovine direktora koji su učestvovali u anketi priznalo je kako su terali radnike da sarađuju u političkim inicijativama, a koristili su i nadzorne sisteme firme kako bi pratili koliko se radnici drže naloga.
Čak 20 odsto radnika koji su učestvovali u istraživanju bilo je izloženo pretnji gubitka radnog mesta zbog neispunjavanja takvih naloga.
Tako korporacije uzimaju veću moć od legalne, pa i koruptivne, koju mogu dobiti novcem, jer zloupotrebljavaju demokratski princip izražavanja slobodne volje pojedinca na izborima.
Praksa "korporacijske demokracije" veoma je blizu ideje korporativizma na kojoj je bila zasnovana i klasična ideologija fašizma.