• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mekdonalds hamburgeri i za Mona Lizu

Vijest o otvaranju Mekdonalds restorana u Luvru uzbudila je francusko javno mnjenje.

 Mekdonalds hamburgeri i za Mona Lizu  Izvor: MONDO

Francuzi su zgroženi pomišlju da će svjetska meka kulture biti oskrnavljena na ovako prozaičan način.

Ondašnja štampa je šokirana viješću da će se miris globalnog "džanka" uskoro širiti hodnicima slavnog muzeja, pod prefinjenim nosem Mona Lize.

Samo nekoliko metara od ulaza u Luvr, najpoznatiji američki lanac brze hrane otvoriće svoj restoran, obilježavajući time tri decenije rada u Francuskoj.

Zaposleni muzeja su izrazili svoje nezadovoljstvo takvim potezom, navodeći da je to još jedan šamar konzumerizma kulturi.

"Danas brza hrana, a koliko sutra prodavnice sa sekond hend odjećom", kazao je Didije Rikner, voditelj Internet stranice posvećene umjetnosti.

Njegov kolega Bernar Haskenof, koji na Internetu vodi stranicu "Luvr za sve", smatra da je Mekdonalds prije svega simbol čije prisustvo u neposrednoj blizini muzeja ukazuje na žalosnu komercijalizaciju.

"Veliki je paradoks što se Francuzi koji imaju veliku tradiciju u kulinarstvu i kulturi ipak okreću Mekdonaldsu, toj svojevrsnoj subkulturi i subkulinarstvu", kazao je on u izjavi za Bi-Bi-Si.

Restoran, koji Francuzi, barem oni koji u njega rado odlaze, iz milja zovu "Mekdo", biće otvoren u novembru, u podzemnom prilazu muzeju, poznatom kao Karusel.

Mekdonalds, međutim, nije prvi, a po mnogima, ni najgori restoran brze hrane u sklopu Luvra. Uprkos glasovima negodovanja, koji uglavnom dolaze iz sveta kulture, Francuzi su se gotovo navikli na prisustvo Mekdonaldsovih restorana kojih u zemlji trenutno ima 1.141.

Francuska je, uostalom, drugo po veličini tržište kompanije Mekdonalds u svijetu. To je, takođe, zemlja u kojoj klijenti potroše najviše novca prilikom jedne posjete.

Uspjeh koji je poznata američka kompanija ostvarila u Francuskoj se može delom objasniti činjenicom da kupuje 80 odsto svojih proizvoda od lokalnih poljoprivrednika. Godine 2001. Mekdonalds je čak imao svoj štand na čuvenom Poljoprivrednom sajmu u Parizu.

(Tanjug)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE