Belgijska željeznička kompanija SNCB saopštila je danas da je 18 ljudi poginulo u jutrošnjem direktnom sudaru vozova nedaleko od Brisela.
Povrijeđeno je 125 ljudi.
Predstavnici kompanije SNCB su rekli da su u životnoj opasnosti i mnogi teško povrijeđeni, koji su prebačeni u bolnice.
Spasioci na nosilima po snijegu prevoze povrijeđene. Njih između 100 i 150 hospitalizovano je u 14 ustanova, a ljekari su prinuđeni da većem broju povrijeđenih putnika obave amputaciju na licu mjesta.
Belgijski dnevnik "Dernijer er" je prenio nezvaničnu informaciju da je do sudara vozova u Bejzingenu došlo zato što je mašinovođa jedne kompozicije previdio, odnosno nije poštovao signal na pruzi.
Neke belgijske radio-stanice i francuska televizijska mreža Frans 2 navode takođe nezvanična saznanja da je električni kvar, prekid struje na sistemu signalnih uređaja, onemogućio promjenu signala i time je jedan voz, umjesto da se zaustavi, odnosno bude preusmjeren na drugi kolosjek, nastavio istim dijelom pruge i sudario se s kompozicijom koja mu je dolazila u susret.
Belgijski mediji neprestano izvještavaju o ovoj najtežoj željezničkoj nesreći u zemlji za posljednjih tridesetak godina, i prenose potresna svjedočanstva preživjelih putnika, od koji su mnogi bili ozbiljno povrijeđeni.
Svi spaseni putnici kažu da su spasilačke ekipe, vatrogasci i policija veoma brzo došli na mjesto udesa, gdje su se iz prevrnutih i razbijenih vagona čuli jauci povrijeđenih.
Svjedoci navode da je najednom došlo do strahovitog loma i rušenja i pucanja kupea, sjedišta u vagonima, dok su ljudi i prtljag padali i ljeteli gore-dole u opštem užasavajućem haosu.
Dva vagona kompozicije koja se dijelom prevrnula, a išla je prema Liježu, potpuno su smrvljeni, i u njima je nastradao najveći dio poginulih putnika.
List "Libr belžik" prenosi svjedočanstvo putnika Sebastijena Drikersa koji kaže da je " usred mirne vožnje najednom došlo do strahovitog udara..."
"Ja sam bio svom silinom bačen na sjedište ispred sebe... nismo osjetili da je voz kočio. A onda su se začuli krici, plač, jauci i nastala je panika... niko nije znao šta se desilo", naveo je putnik.
Drugi putnici su rekli da su ljudi popadali jedni na druge, slomljena sjedišta, prtljag, razbijeno staklo, izvaljeni prozori i vrata su nanijeli teške povrede mnogima, a neki su ostali pritisnuti ljudima i stvarima, gušili su se i očajno su vikali da im se pomogne.
Putnik Pjer Kertenmon je ispričao da je to bila "prava apokalipsa", ljudi su iskakali kroz prozore, čuli su se jauci, a na kolosjeku su ležali poginuli i dijelovi ljudskih tijela.
Prekinut je cijeli željeznički saobraćaj iz Belgije prema Parizu, Londonu i Amsterdamu, uključujući vozove velike brzine Te-Že-Ve (TGV).
Foto galeriju možete pogledati OVDJE.
Belgijski premijer Iv Leterm otkazao je zbog ove teške željezničke nesreće posjetu Kosovu tokom koje je u Prištini trebalo da se sastane sa kosovskim premijerom Hašimom Tačijem.
"Belgijski premijer je avionom odletio za Belgiju", precizira sa u saopštenju kosovske prelazne vlade.
Posjeta Kosovu prva je etapa turneje belgijskog premijera Balkanu tokom koje je 16. i 17. februara trebalo da posjeti Albaniju, Crnu Goru i Srbiju.
Za sada nema zvaničnih informacija da li će Leterm nastaviti posjetu balkanskim državama.
Kralj Albert Drugi obići će mesto nesreće, koja se dogodila nekoliko dana od nesreće kada se u Liježu zbog eksplozije gasa srušila zgrada.
Predsednik Evropske komisije i predsjednik Evropskog parlamenta Hoze Manuel Barozo i Jirži Buzek uputili su saučešće belgijskim vlastima zbog tragične nesreće, a Barozo je obećao pomoć od Evropljana.
U posljednjoj željezničkoj nesreći koja se dogodila u Belgiji 27. marta 2001. godine poginulo je osam lica.
(agencije/MONDO)