• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Izgradnja autoputa Banjaluka - Novi Grad

Autor mondo.ba

Osamdeset kilometara Autoputa povezaće Banjaluku, Prijedor i Novi Grad najavili su u Ministarstvu saobraćaja i veza.

Prvi korak ka realizaciji tog projekta napravljen je potpisivanjem memoranduma o saradnji sa Kineskom kompanijom “Shandong”.

Zbog povoljnih kredita iz Kine koji su uslovljeni jedino kineskim izvođačem radova, u Vladi su odlučili da ne mijenjaju partnere.

“Ovo je već treća kineska kompanija sa kojom mi potpisujemo memorandum o saradnji. Jedna je kompanija za pravac Brčko-Bijeljina. Druga je kompanija od Banjaluke prema Mliništima i treća komapnija s kojom su danas potpisali ovaj memorandum prva faze prema Prijedoru”, rekao je ministar saobraćaja i veza RS, Neđo Trninić.

Mreža autoputeva gradiće se po Republici Srpskoj, optimistični su u resornom ministarstvu. Pored već Izgrađenog autoputa Banja Luka Gradiška, i Banja Luka – Doboj koji se gradi, prostornim planom pored najavljenog do Novog Grada, predviđeni su i aupoputevi Brčko - Bijeljina i Banja Luka - Split na kojima su takođe angažovane kineske kompanije.

“Želim da naglasim da smo mi veliki eksperti na ovom polju i uz obostranu saradnju nadam se da ćemo moći da izvedemo ovaj projekat posebno zbog razvoja Republike Srpske”, smatra predstavnik kompanije “Shandong Hi-Speed Group”, Liu Žičeng.

Prva faza predviđa izgradnju dionice do Prijedora dužine 50 kilometara a istim projektom planirana je i izgradnja brzog puta od Prijedora do Kozarske Dubice i dalje do Donje Gradine.

Vijest o autoputu obradovala je Prijedorčane koji se ipak plaše da ih to zadovoljstvo ne košta preskupo.

A koliko će tačno koštati ne znaju još ni u javnom preduzeću Putevi Srpske. Ističu da jedina specifičnost ovog projekta jeste što će kineska kompanija uporedo graditi i autoput i željeznicu na istoj dionici o čemu je već ranije postignut sporazum.

“Danas je potpisan samo memorandum o razumijevanju koji otvara vrata za dalje aktivnosti. Još je uvijek rano govoriti koliko će koštati izrada projektne dokumentacije i koliko će koštati izvođenje radova”, rekao je direktor JP “Putevi Republike Srpske”.

Mreža autoputeva u Republici Sprskoj ogroman je projekat koji će morati biti praćen određenim privrednim razvojem upozoravaju ekonomisti. Od toga će, podsjećaju, zavisiti i brzina i korist koju će od svega imati obični građani.

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE