Internet prevare na drustvenim mrezama

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

BiH zatrpana: Online prevare na društvenim mrežama

Autor mondo.ba
Autor mondo.ba

Udruženja potrošača u BiH zatrpana su prijavama potrošača koji su žrtve prevara u nelegalnoj trgovini na društvenim mrežama.

Dislike, Dislajk, Lajk, Like, Fejs, FB, Facebook, Fejsbuk Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Murisa Marić, izvršni direktor Udruženja za zaštitu potrošača DON iz Prijedora tvrdi da se veliki broj potrošača žali na trgovinu putem društvene mreže Facebook.

"Postoje onlajn trgovine koje su registrovane i legalno rade, ali imate trgovine putem Facebook stranica - trgovine iz dnevnog boravka, tako da je tu razlika između te dvije vrste trgovina", istakla je Marićeva za "Nezavisne novine" i dodala da su na tim stranicama upisani nepostojeći brojevi i adrese.

Naglasila je da su poneki od tih trgovaca i pronađeni te je problem riješen, dok su, kako kaže, zbog nekih gdje ne postoji nikakav kontakt, potrošači bili prinuđeni da se obrate policiji.

Potrošačima savjetuje da prije svega provjere koja je stranica u pitanju i o čemu se radi, kao i da li mogu kontaktirati sa vlasnicima profila, da li je u pitanju stvarna stranica ili je u pitanju prevara na kojoj su lažne fotografije.

Umjesto telefona dobio drvo

"Mi, kao udruženje, svakodnevno primamo prigovore potrošača kada su u pitanju prevare putem trgovine na društvenim mrežama. Potrošači su doživjeli brojna neugodna iskustva kada je u pitanju ova trgovina, prvenstveno zato jer se ta trgovina nije odvijala na način predviđen zakonom", istakao je Slaviša Kajkut, predsjednik Udruženja potrošača "Reakcija".

Naglasio je da se sve ono što potrošači naruče putem društvenih mreža, a ne stigne im u tom obliku i takvog svojstva, smatra prevarom, te se to, kako kaže, može prijaviti policiji.

"Zakon je predvidio da svaka kupovina ima potvrdu o kupovini, a to je fiskalni račun, i na osnovu njega potrošači mogu da ostvare svoje pravo", upozorava Kajkut.

U Inspektoratu RS kazali su da su pitanje nelegalne trgovine fizičkih lica putem interneta pokrenuli u saradnji sa Upravom za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

"Uvidom u evidencije jednog poštanskog operatera identifikovana su lica koja su u kratkom periodu izvršila veliki broj dostava pošiljki te postoji sumnja da se radi o nelegalnoj trgovini", ističu u Inspektoratu.

Dodali su da su informacije do kojih su došli dostavili nadležnim javnim tužilaštvima u BiH i UIO, jer se, kako kažu, ovo pitanje mora rješavati na nivou oba entiteta, kako bi se postigli željeni rezultati.

Oprez, još jedna online prevara

Upozorili su da se kupovinom putem društvenih mreža potrošači izlažu velikom riziku da budu prevareni.

"Često možemo vidjeti priče potrošača koji su se odlučili da putem društvenih mreža od nepoznatih i neregistrovanih lica naruče neki proizvod, koji u pravilu unaprijed plaćaju, a nakon dostave istog utvrde da on ne odgovara navedenim karakteristikama u oglasu", ističu u Inspektoratu.

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bl

Licno mislim,da je svako budala i neznalica ako narucuje a pre toga, nije dogovoreno,da taj paket,ne otvori i da se uvjeri u ispravnos,da plaća,ono sto je naruceno.

MONDO REPORTAŽE

loader