Gradonačelnik ovih dana najavljuje da će ponovo inicirati pojeftinjenje gradskog prevoza u Banjaluci koji je poskupio u ljeto prošle godine.
"Permanetno pratimo cijene goriva i u ovom trenutku smatramo da postoji opravdanost za ovakav zahtjev", rekao je Stanivuković.
On je krajem prošle godine isto tako najavio da će zatražiti smanjenje cijena pojedinačnih i mjesečnih karata u javnom prevozu u Banjaluci za sve kategorije korisnika, ali to je ostalo samo na riječima. Prevoznici su tada pojasnili da se još nisu stekli uslovi za pojeftinjenje i da gorivo treba da pojeftini 30 odsto.
Gradski prevoz u Banjaluci poskupio je u avgustu prošle godine za 30 odsto nakon nekoliko mjeseci pregovora, političke borbe i blokada autoprevoznika koji su više puta zaustavljali autobuse.
Od tada cijena pojedinačne karte je sa 1,8 otišla na 2,30 KM, a jedinstvena radnička mjesečna karta košta 78 KM.
Uslov za poskupljenje propisan je ugovorom koji je prošla gradska administracija potpisala sa autoprevoznicima i to dan nakon lokalnih izbora na kojima je Igor Radojičić (SNSD) izgubio od Draška Stanivukovića (PDP).
Ovo je otkrio upravo Stanivuković, optuživši odbornika SNSD-a Srđana Amidžića da je na brzinu stavio potpis i tako novoj upravljačkoj strukturu ostavio nepovoljan ugovor.
U julu prošle godine, kada je nakon pomenutih turbulencija novi cjenovnik usvojen, bazična cijena goriva na osnovu koje su karte poskupile bila je 3,09 KM, a rečeno je da se prema tadašnjem dogovoru cijena koriguje kada gorivo poskupi ili pojeftini za "20 odsto".
Cijena benzina i dizela na pumpama u Banjaluci ovih dana kreće se od oko 2,57 do 2,7 KM, a prosjek je otprilike između 2,6 i 2,65 KM za litar goriva.
U periodu prije pandemije, od 2016. do 2020. godine autobuski prevoz u Banjaluci je poskupio u dva navrata.
Takođe, prevoznicima se prigovara da linije uređuju kako oni hoće i da uslovi u autobusima i autobuskim stajalištima ne mogu opravdati cijenu karte, pojedinačne ili mjesečne.
(Mondo)