• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Lanaco" i Nova banka donose rješenja u oblasti vještačke inteligencije

Autor mondo.ba

Kompanija “Lanaco” i Nova banka AD Banja Luka potpisali su danas ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji za kreiranje proizvoda iz oblasti mašinskog učenja I vještačke inteligencije.

 vještačka inteligencija nova banka It sektor Lanaco Izvor: MONDO/Bojana Ninković

Ugovor su potpisali menadžer Sektora za razvoj poslovanja u kompaniji “Lanaco”, Dragan Ninić i predsjednik uprave Nove banke, Srđan Kondić.

Ovaj projekat, koji je kompanija “Lanaco” radila u saradnji sa Novom bankom, donijeće, kako je rečeno, brojne benifite, kako za same klijente banke, tako i za ova preduzeća.

Pročitajte i ovo

Konkretno, razvijen je sistem putem kojeg će biti moguća rana detekcija prevara i anomalija u transakcijama, a omogućiće i personalizovane ponude klijentima.

Jedan od projekt menadžer na ovom projektu i dugogodišnji zaposlenik kompanije „Lanaco“, Vojislav Opačić pojasnio je kakve će sve benefite donijeti ova saradnja.

„Kada odete na internet na neki e-shop npr. Obično tu imate preporuke nekih proizvoda uz korigovanu informaciju o vašim navikama. Na taj način i mi želimo da zaokružimo tu priču oko sistema za preporuku bankarskih proizvoda određenim klijentima na osnovunjihovog ponašanja i svrstavanja u neke grupe korisnika koje bi mogle biti potencijalni korisnici usluge. Imamo mogućnost da na osnovu podataka radimo i optimizaciju transporta novca prema bankomatima. U bankarskom svijetu, što više novca transportujete to morate više da platite osiguranje, tako da pokušavamo i to da optimizujemo da bi snizili troškove banke“, rekao je Opačić.

Dodao je da će ovaj sistem doprinijeti i ranim detekacijama prevara i svega onog što iskače iz okvira normalnog, kada su u pitanju transakcije.

„Npr. kada se vaša kreditna kartica kojom ste plaćali u BiH pet godina, odjednom pojavi negdje u Ukrajini ili na Madagaskaru, dakle nešto što je anomalija u standardnom ponašanju, ovaj sistem će omogućiti da se to na brz i efikasan način detektuje u samoj banci i da se dalje postupa prema nekim podacima koje sama banka ima“, istakao je Opačić.

Vodeći razvojni inženjer na pomenutom projektu, Nemanja Dragović, naveo je da je se išlo u pravcu razvoja i jedne i druge kompanije.

„Projekat je izazovan. Zahtijeva ekspertizu, multidisciplinarna znanja i vrijeme. Sadrži, najviše, istraživački rad i evaluaciju dobijenih rezultata. Neki pravci u kojima trenutno idemo su poboljšanje, optimizacija prodaje, unapređenje kapaciteta prodaje. Ideja je da prodajni tim ne radi nešto što može mašina da radi, odnosno da na osnovu svih raspoloživih podataka o klijentima iz eksternih izvora koji su dostupni formira personalizovane, ciljane marketinške kampanje, da banke ne bude ni dosadna klijentu i da u pravo vrijeme zna šta mu treba i na koji način da mu to plasira“, kazao je Dragović, te dodao da se ovakvim projektom povećaa sigurnost podataka i novca klijenta.

„Ovakvim pristupom se može povećati i procjena kreditnog rizika i klijenata banke, što u mnogome olakšava banci da na efikasniji način i što sigurnije plasira svoja sredstva“, rekao je Dragović.

Direktor sektora za IT tehnologije Nove banke, Mirko Antić, kazao je da će korištenje naprednih tehnika zasnovanih na mašinskom učenju i vještačkoj inteligenciji Novoj banci, prije svega, omogućiti da bolje spoznaje stvarne potrebe svojih klijenata, a na osnovu toga i da klijentima ponudi tačno ono što njima treba u trenutku kada im je to najpotrebnije.

„Personalizovane ponude usluga i proizvoda su trenutno praksa u svijetu, a ujedno i strateško opredjeljenje Nove banke“, dodao je Antić.

Predsjednik uprave Nove banke, Srđan Kondić, kazao je da se Nova banka uvijek trudila da bude lider u inovacijama u bankarskom poslovanju.

„U tom smislu krajem prošle godine otpočeli smo sveobuhvatan projekat digitalne transformacije banke što podrazumijeva mnogo podprojekata. Od uvođenja nove mobilne aplikacije za mobilno bankarstvo zasnovane na najnovijoj platformi'digital edge' interaktivnog web portala, automatizacije poslovnih procesa unutar banke, pa do komplikovanijih i zahtjevnijih projekata koje radimo zajedno sa kompanijom Lanaco“, zaključio je Kondić.

Član uprave Nove Banke, Dejan Vukosavljević rekao je da ne iznenađuje činjenica da su se putevi Nove banke i kompanije Lanaco ukrstili na ovom projektu jer, kako ističe,Nova banka je trenutno u procesu digitalne transformacije.

„Riječ je o intenzivnoj digitalnoj transformaciji koja ide u dva kraka, eksterno prema klijentima u vidu mobilne i web aplikacije i interno automatizacijomi optimizacijom procesa unutar banke, a usljed efikasnosti, povećanja profitabilnosti i svih ostalih benefita koji iz toga proizilaze“, rekao je Vukosavljević.

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE